50 עורכי דין ליועמ"ש: "לדחות האנרכיסטים"

50 עורכי דין חתמו על עצומה הקוראת ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לדחות את בקשת האנרכיסטים קובי סניץ, אילן שליף ויונתן פולק לעיכוב הליכים בקובלנה שהגיש נגדם ארגון 'עד כאן', בגין השתתפות בהפגנות אלימות בהם נפצעו חיילי צה"ל.

חתימות עורכי הדין נאספו בתגובה לעצומת משפטנים שתמכו בבקשת האנרכיסטים לעכב את ההליכים בקובלנה נגדם. המשפטנים התומכים באנרכיסטים הסתמכו על מאמרו של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר מיכאל בן יאיר, הטוען כי על היועמ"ש לעכב את ההליכים המשפטיים נגד האנרכיסטים במטרה לגרום לביטול ההליכים המשפטיים ומניעת הליכים דומים בעתיד.

במאמרו טען בן יאיר כי על היועמ"ש לעכב את ההליכים בקובלנה הפלילית, וכי אם לא יעשה זאת, על בג"ץ להורות לו "לעשות את המעשה הנכון – הפסקת (עיכוב) הליכיה של קובלנה זו".

בן יאיר טוען למעשה כי "המעשה הנכון" הינו תמיכה בשלישיית האנרכיסטים וביטול ההליכים המשפטיים נגדם.

לעומת זאת, בעצומת עורכי הדין המתנגדים לבקשת עיכוב ההליכים נטען כי מטרת המשפטנים היתה "להפעיל לחץ פוליטי על היועמ"ש שימנע את העמדת שלושת האנרכיסטים לדין", וכי אין בקובלנה 'שימוש לרעה' כלשהו.

עוד התייחסו לעובדה כי אחד מהנאשמים, יונתן פולק, יהנה אף הוא מעיכוב ההליכים. פולק סירב עד כה להגיע לבית המשפט לדיונים בעניינו, ואף פרסם מאמר בשם 'לא אלך', בו הוא מכיר בהליך המשפטי המתנהל נגדו ולמרות זאת מסביר כי אין לו כל כוונה להתייצב, וכותב כי בתי המשפט 'אינם לגיטימיים'.

בסוף מאמרו תיאר פולק כיצד הוא עובר על החוק וכי בכוונתו להמשיך בכך "כשם שאנו מנסים בימים אלו, בניגוד לחוק, להפריע לדחפורים שבונים התנחלות חדשה.. כך עלינו להפסיק לשתף פעולה עם האפרטהייד הישראלי.. לא אלך". בדיון האחרון חתם השופט דב פולוק על צו הבאה עבור יונתן פולק, בכדי לאפשר את המשך ההליכים.

"לא ייתכן שנאשם שמצהיר בריש גלי על סירובו להתייצב לדיונים 'יהנה' מהגנה של היועמ"ש, שצריכה להינתן במשורה ובנסיבות מיוחדות בלבד", נטען במכתב שנשלח ליועמ"ש.

בסוף הפניה ליועמ"ש נכתב כי עורכי הדין "מודיעים שאנחנו נגד פגיעה בחיילי צה"ל ובכוחות הביטחון תוך ניצול ציני ושימוש במטריה המשפטית כהגנה על פעולות מעין אלו. אנו קוראים ליועמ"ש לדחות את בקשת עיכוב ההליכים שהגישו ראשי "אנרכיסטים נגד גדרות" בקובלנה במתנהלת נגדם בעקבות ועלם וחלקם בתקיפת חייללי צה"ל ובכך 'לתת פרס' לנאשמים, שעל פי כתב הקובלנה תוקפים על בסיס קבוע את כוחות הביטחון.

נזכיר כי ממחקר שחושף ארגון עד כאן עולה כי סניץ' ופולק הינם פעילים מרכזיים ביותר בארגון התפרעויות כנגד חיילי צה"ל בקדום, וממשיכים בפעילותם למרות ההליך המשפטי התלוי נגדם.

על פי המוצג בחומרים, השניים השתתפו במהלך החודשים האחרונים בלמעלה מעשר התפרעויות ותועדו סוחבים צמיגים אותם מגלגלים הפורעים לכיוון חיילי צה"ל. באחד הצילומים אף נראה פולק עצמו כשהוא מגלגל צמיג גדול. יתרה מכך, רק לפני שבוע וחצי השתתף פולק בהתפרעויות בחווה בבקעה, ועוד.

יש לציין כי בהתפרעויות הנערכות בימי שישי בכפרים ביהודה ושומרון, נפצעו למעלה מ-150 חיילי צה"ל בשנים האחרונות.

גלעד אך מנכ"ל 'עד כאן' מסר "אנו פועלים לעצירת תופעת הפגיעה בחיילי צה"ל, ונדהמנו לראות כיצד משפטנים שונים תומכים בריש גלי באנרכיסטים השותפים לפגיעות השבועיות בחיילים. אנו קוראים ליועמ"ש לא לשעות לבקשת האנרכיסטים לעיכוב הליכים, ולא לתת פרס לאזרחים ישראליים הפוגעים בחיילי צה"ל ולמחרימי מערכת המשפט".

השארת תגובה