אורחים בישיבה: אבנר נתניהו וציון הספר

בנו של ראש הממשלה נצפה משוטט בהיכל ישיבת 'מיר'; משוחח עם אברכים ומניח תפילין • מאחורי הביקור: הספר המוכר בשכונה • "בכלל לא רואים עליו שהוא 'בן של', אבנר שולט בניואנסים חרדיים"

אבנר נתניהו, צילום מסך ערוץ כאן11
אבנר נתניהו, צילום מסך ערוץ כאן11

אורח בלתי שגרתי הגיע בבוקר יום ראשון שעבר להיכל ישיבת 'מיר' בשכונת בית ישראל הירושלמית. אבנר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, נצפה מסייר בין היכלי הלימוד ואף מניח תפילין ונושא תפילה. מי שליווה את אבנר הוא …ובכן, ציון הספר.

בניגוד לאחרים מבני משפחתו, אבנר נתניהו נוהג לברוח מהפרסום ולא נהנה להיות תחת אור הזרקורים. כך גם ביקורו בישיבה המפורסמת, לא תואם עם איש, ונתניהו הצעיר ביקש שלא לבלוט, ולהתרשם באופן בלתי אמצעי מהאווירה.

מי שליווה את הביקור הוא 'ציון הספר', מהמספרה המיתולוגית השוכנת סמוך לישיבה, שקיבל באחרונה, כך מסתבר, לקוח חדש, בדמות בנו של ראש הממשלה. "אבנר בא להסתפר וביקש ממני לעשות לו סיור, להכיר את הישיבה. הוא הביא איתו את הכיפה והתפילין שלו, מאד ריגש אותי", כך ציון הספר בשיחה עם 'השבוע בירושלים'.

לדבריו, "אבנר הכיר את הישיבה עוד לפני, הוא ביקש ממני לעשות סיור, להכיר את הישיבה מקרוב. אמרתי לו שאני אעשה לו סיבוב מקרוב. הוא מכיר ניואנסים חרדיים בצורה מאד יפה, שולט מאד במה שקורה פה. הוא יודע שראש ישיבת מיר היה הרב נתן צבי פינקל, שהישיבה גלתה מרוסיה דרך שנחאי והגיעה לארץ".

• התלמידים זיהו אותו?

"נפגשנו עם אנשים שהיו נחמדים אליו ברמות גבוהות. כל הבחורים והאברכים, אפילו המאבטח קם לכבודו. כשנכנסנו ל'בית שעיה' ניגשו אליו אברכים אמריקאיים, שמחו לראות אותו. גם בהיכל המרכזי, לא תיאמנו כלום קודם. הוא כיבד מאד, שאל אברכים וענו לו בצורה יפה, אבנר מאד נהנה".

• אבנר קובע תור מראש? צריך לסגור את המספרה?

"לא צריך לסגור והוא לא מבקש, רק צריך לקבוע תור מראש, הוא בוודאי בשביל המהלך הלוגיסטי, מאבטחים באים לפני, סורקים את האזור".

• ציון הספר, איך אתה מתרשם מאבנר?

"הוא בחור מקסים, משהו מיוחד, לא רואים עליו שהוא 'בן של', שום גינונים, בכלל לא דיברנו על אבא שלו, רק נכנסו כל הזמן אנשים, אמרו לו שהם אוהבים את אבא, אבנר אמר להם יפה 'תודה רבה, אני אמסור'. דיברנו קצת על היסטוריה, סיפרתי לו על טייבה, כפר ערבי נוצרי ברמאללה שביקרתי בו לאחרונה והוא זיהה, הוזמנתי למפעל 'בירה טייבה' והוא הכיר אותה".

השארת תגובה