ליברמן רשף אש – והחרדים הגיבו

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הזמין את כלי התקשורת בפניהם הצהיר כי לא יחבור לנתניהו או גנץ והאשים את החרדים – החרדים כינסו גם הם את כלי התקשורת

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הסיר מסדר היום את האפשרות שיצטרף לממשלת מיעוט של "כחול לבן" שתיתמך על ידי המפלגות הערביות, וגם לא לממשלת ימין-חרדים צרה.

בהצהרה מיוחדת לאחר ישיבת המפלגה, אמר ליברמן: "אני מדבר היום לא רק בשם ישראל ביתנו, אלא בשם כל האנשים השפויים, ובשם ההגינות. עשיתי כל מאמץ והפכתי כל אבן על מנת להקים ממשלת אחדות רחבה – כמו שהבטחתי לבוחר.

השתדלתי לא להיגרר למבול ההשמצות והשקרים שהציפו בתקשורת גם הפיתויים ששמו בפנינו, פיתויים גדולים מאוד כמו ממלא מקום ראש הממשלה, רוטציה בשנה האחרונה. הציעו עד חצי המלכות. אבל לא מוכרים עקרונות בשביל כיסאות.

שמו בפנינו פיתויים גדולים מאוד: ממלא מקום ראש הממשלה, רוטציה בשנה האחרונה, חצי המלכות ועוד עשרה אחוזים. המניה שלנו בשיא אבל אנחנו לא מוכרים עקרונות בשביל כיסאות גם אם זה הכיסא הכי מרופד בכיתה.

עשיתי כל מאמץ, הפכתי כל אבן על מנת להגיע לממשלת אחדות לאומית ליברלית בדיוק כמו שהבטחנו לבוחר.

אחד לא היה מוכן לקבל את מתווה הנשיא. השני לא היה מוכן להיפרד מהגוש החרדי-משיחי שלו.

אני חסיד גדול של חוק בחירה ישירה, אך יש להוסיף לו תיקונים: יכולת לראש הממשלה לפסול חקיקה בכנסת, ופסילת יכולת זו ברוב של 81 חברי כנסת, וכן – אם תוך 30 יום רה"מ לא מקים ממשלה, תהיה שמורה לו הזכות להקים ממשלת מומחים לשנתיים, שתאשר את תקציב המדינה.

מי שראה את הרבי מסאטמר מול עשרות אלפים מחלק דולרים מול כולם. אני לא מבין איפה מס הכנסה והרשות להלבנת הון, מיליוני דולרים מחולקים תוך כדי הסתה.

אין שום סיכוי שנצטרף לממשלה צרה של הימין ולא לממשלת מיעוט, כי היא לא תוכל לתפקד ולנוכח המשימות זה לא ראוי".

יו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן תקף את דברי אביגדור ליברמן נגד הציבור החרדי: "היינו עדים היום למופע אימים מביש ומכוער שהנפיק איווט ליברמן רצוף בשקרים, מלא בורות ושנאה, שלא היתה מביישת את גדולי שונאי הדת ומסורת ישראל מכל הזמנים. לצערי ניתן לומר שהאנטישמיות התגלתה היום מחדש".

"בימים בהם נשיא המדינה קורא לסובלנות והימנעות מפסילת ציבורים, אנו רואים היום בכנסת מפלצת של שנאה תהומית שאינה מתקבלת על הדעת וההיגיון".

ח"כ משה ‏גפני מיהדות התורה תקף בחריפות את אביגדור ליברמן בעקבות דבריו: "ליברמן כשל לחלוטין בכל התקופה האחרונה, הוא הוביל לבחירות ראשונות ואז לבחירות שניות ועכשיו לשלישיות, והוא לא יודע לצאת מזה טוב אז מנסה לעשות סיבוב על הציבור החרדי.

האיש הזה צריך לעזוב את המערכת הפוליטית. הבריון השכונתי הזה לא יכתיב לנו את אורח חיינו. לא שמענו מעולם דבר כזה בכנסת ישראל, היינו במערכת יחסים קרובה איתו ולא הכל אנחנו יכולים לספר.

האיש הזה פשוט אנטישמי. מה הוא רוצה מילדים חרדים, ומלומדי תורה. אנחנו ניקח הכל בחשבון. אסור שיהיה בפוליטיקה הישראלית, הוא בא להטיף לנו מוסר? לנו?.

היום בבוקר בועדת הכספים העברנו את הפיצוי למסעדנים לבעלי האולמות בעוטף עזה, הוא בכלל יודע מזה? אתמול הפחתנו את המס מרכבי ההיברידי, הוא יודע מזה בכלל? מה הוא עשה ב20 השנים שלו בכנסת? כלום! רק מסית ומסית נגד ציבור בישראל.

אנחנו נבחון את הדברים גם משפטית, לא נשחק לידים שלו, ליברמן – של נעליך מעל רגליך, מי אתה בכלל. אפס!".

ח"כ ישראל אייכלר תקף במליאת הכנסת את דברי אביגדור ליברמן נגד הציבור החרדי: "לא צריך כבר לחפש אנטישמיות בעולם כשליברמן הכריז על הפיכה והליכה לבחירות שלישיות. הוא הולך על התקפה כהגנה כדי להסיר מעליו את האחריות לאסון השלטוני שהוא מחולל".

לדבריו "מה שהכריז היום ליברמן נגד הציבור החרדי זה פשע מלחמה. הוא נוקט בשיטות של הצאר הרוסי שאמר הכה ביהודים והצל את רוסיה. זה מה שעשו ליהודי קישינוב וזה מה שעושה היום יליד קישינב".

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אמר במשדר המיוחד מאולפן ynet על דברי ליברמן: "אני רוצה למחות על הנאום הקרוב לפשיסטי, קרוב לאנטישמי, אולי הכי גדול שהיה במסדרונות הכנסת בתקופה האחרונה".

ח"כ אשר הוסיף כי ליברמן "רוצה את הראש של נתניהו. בשביל זה הוא פיזר אותנו פעם אחת ועזב את הממשלה כביכול על נושא ביטחון. אין לו שום הנאה מלהיות שר ביטחון. הוא כבר היה שר ביטחון, כבר היה שר חוץ, הוא בן אדם מגלומן שעומד ומטלטל מדינה שלמה בפעם השלישית ועומד כאילו הוא המבוגר האחראי שאכפת לו. הוא מתיר דמם של ציבורים ענקיים במדינת ישראל".

השארת תגובה