משקיעים 50 מליון ב'רובע' חדש בחיפה

קבוצת ILAB מיסודה של מטי חיפה, זכתה השבוע במכרז רשות החדשנות לקידום יזמות טכנולוגית בחיפה הכולל תכניות יעודיות לציבור החרדי בעיר, בשיתוף ענקית התקשורת מלאנוקס, קרן הון הסיכון JVP, קרן ק.מ.ח ועוד

הדמייה רובע הרפואה הדיגיטלית שיוקם בעיר התחתית בהובלת היזם אראל מרגלית במסגרת הפרויקט המשותף
הדמייה רובע הרפואה הדיגיטלית שיוקם בעיר התחתית בהובלת היזם אראל מרגלית במסגרת הפרויקט המשותף

רשות החדשנות הודיעה אמש על זכייתה של קבוצת  ILABמיסודה של מטי חיפה, הכוללת את ענקית התקשורת מלאנוקס, קרן ההון סיכון JVP מהמובילות בעולם, ארגון יוזמה לאומית וקרן קמ"ח, במכרז לקידום יזמות טכנולוגית בעיר חיפה. הקבוצה תקבל מענק בסך 25 מיליון ₪ למשך 4 שנים מרשות החדשנות ותכפיל את הסכום ותעמידו על 50 מליון שקל, במטרה לקדם פעילות יזמות טכנולוגית ענפה בעיר ולהפוך את חיפה למוקד חדשנות משמעותי בישראל, בתחומי בריאות דיגיטלית, אנרגיה וסביבה, תעשייה מתקדמת ותחבורה חכמה. בנוסף, תשקיע ILAB בעידוד יזמות ושגשוג של אוכלוסיות מגוונות, המהווים את המרקם התרבותי הייחודי של העיר.

כחלק מהתכנית החדשה, יוקצו משאבים מיוחדים להאצת יזמות ומפגשים ייעודיים לעידוד וקידום יזמות טכנולוגית לציבור החרדי בחיפה. לאור הניסיון הרב, הידע, המוניטין והקשרים שצברה קרן ק.מ.ח בשנים האחרונות בעידוד וקידום יזמות בציבור החרדי, היא נבחרה כשותפה אסטרטגית שתהיה אחראית על קידום התכנית בקרב הציבור החרדי בעיר, והתאמת הפעילות לעידוד היזמות והחדשנות הטכנולוגית לאורח החיים החרדי.

מערך הקשרים העסקיים הבינ"ל, יכולת ההשקעה והמימון בשלבים התחלתיים, גישה לפלטפורמות טכנולוגיות חדשניות הקיימות בשוק וחוזקות בינלאומיות וטכנולוגיות נוספות שמביאות כל אחת מהשותפות בפרוייקט ייחודי זה, מבטיחות סביבת יזמות שתתקיים בחיפה לאורך זמן ותהווה מודל משנה מציאות.

איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס טכנולוגיות: "מלאנוקס החלה את דרכה לפני 20 שנה כחברת סטארט-אפ ועדיין שומרת על רוח זו. אנו מעריכים את החזון, האומץ והרוח היזמית העומדת בבסיס מיזמי הטכנולוגיה בשלבים המוקדמים שלהם. אנו מאמינים שמלאנוקס, באמצעות ILAB  תסייע במימוש פוטנציאל החדשנות הטכנולוגי של העיר חיפה וצפון הארץ על ידי תרומה מניסיונה שלה כסטארט-אפ ודרך הרשת הגלובלית הנרחבת שלה".

אראל מרגלית מייסד ויו"ר קרן JVP ויוזמה לאומית: "חיפה היא לא רק בירת הצפון אלא גם העיר הראשונה ממנה צמח ההייטק הישראלי וכעת עם המהלך הזה אנו נחזיר את חיפה לקדמת הבמה של ההייטק העולמי ונמצב את העיר כאחת מבירות החדשנות של ישראל. החיבור בין  משקיעים וחברות כמו JVP ומלאנוקס ומט"י חיפה, לבין מוסדות אקדמיה כמו הטכניון ואוניברסיטת חיפה יכניס לחיפה לא רק השקעות וסטארטאפים אלא גם יחיה את העיר התחתית ויהפוך את  חיפה למקום שבו הצעירים רוצים לא רק לעבוד אלא גם להישאר ולבנות את הדבר הגדול הבא. אנו גאים להיות קרן ההון סיכון הראשונה שפותחת פעילות השקעה בחיפה".

מרדכי פלדשטיין, מנכ"ל קרן ק.מ.ח – קידום מקצועי חרדי: "כעיר מגוונת הכוללת ייצוג רחב לכל האוכלוסיות בישראל, התברכה חיפה גם בנוכחות משמעותית של ציבור חרדי גדול. מתוך הכרה בחשיבות שילוב הקהילה החרדית בעולם היזמות והחדשנות, בחרנו לשתף פעולה עם היוזמה לעידוד ההתחדשות הכלכלית בחיפה שתעודד ותפתח האקו-סיסטם היזמי בעיר חיפה בקרב מגוון הקהילות הפועלות בעיר. בשיתוף פעולה עם השותפים האסטרטגיים החשובים, קרן ק.מ.ח מביאה עימה את החזון, הניסיון, הידע הייחודי וההבנה הפנים מגזרית שתסייע ליצור תכניות יזמות ומפגשים ייעודיים לצמיחת החדשנות החרדית בעיר".

השארת תגובה