פרויקט עמותת "קעליטה" מעודד ירושלמים להתנדב

עשרות מתנדבים תושבי העיר מסייעים לעולים חדשים מצרפת להיקלט בשכונות "הר חומה" ו"בקעה"

אריאל קנדל, מנכ"ל עמותת קעליטה
אריאל קנדל, מנכ"ל עמותת קעליטה

שתי תכניות התנדבות חדשות שנפתחו לאחרונה בירושלים מוכיחות פעם נוספת כי הירושלמים "ערבים זה לזה". במסגרת פרויקט התנדבותי בשם "קעליטיים" (QualiTime), שהוא פרי יוזמה של עמותת "קעליטה" (ארגון הגג של עולי צרפת בישראל), נפתחו לאחרונה שתי מסגרות בשיתוף פעולה עם תנועת הנוער "בני עקיבא" – האחת בשכונת "הר חומה" והשנייה בשכונת "בקעה".

המתנדבים מסייעים לעשרות הילדים ובני הנוער העולים מצרפת במגוון דרכים: בפן הלימודי, באמצעות סיוע בשיעורי בית ותרגול החומר הנלמד בכיתות, שכן הורי העולים אינם דוברים עברית; בפן החברתי, באמצעות פעילויות אחרי שעות הלימודים; ואפילו ייעוץ או ליווי בקניות בסופר.

לדברי אריאל קנדל, מנכ"ל עמותת "קעליטה" (ארגון הגג של עולי צרפת בישראל), "כעולה ותיק מצרפת וכתושב ירושלים מזה שנים רבות, מחמם את הלב לראות את ההירתמות של תושבי העיר לסייע לעולים החדשים בבקעה ובהר חומה ואת נכונותם להקל על קשיי הקליטה שלהם. גל העלייה הגדול מצרפת, הכולל עשרות אלפי עולים שמתגוררים בירושלים והפכו את העיר לביתם, הוא נכס שיכול לתרום באופן משמעותי לכלכלה, לתרבות ולחוזקה של ירושלים בפרט ומדינת ישראל בכלל – אם רק יאפשרו לו להיקלט כראוי. אני מודה לכל מי שהתנדב עד כה, וקורא למתנדבים נוספים להצטרף לפרויקט ולעזור לעולים החדשים להרגיש בבית".

על הפרויקט: מטרת תכנית "קעליטיים" היא לקשר בין ישראלים ועולים ותיקים שרוצים ונכונים לסייע לבין עולים חדשים שחווים קשיי קליטה והתאקלמות ומעוניינים בסיוע. מדובר בתכנית התנדבותית שמאפשרת לכל אדם לתרום מזמנו למען העולים, כאשר הכוונה היא ליצור פרויקט חברתי ארוך טווח – במסגרתו העולים החדשים שנעזרים כיום יוכלו לעזור לעולים החדשים שיבואו אחריהם. כך, תיווצר "קהילה של מתנדבים" שעוזרים אחד לשני, כמו גם חברה טובה יותר ושותפות הדדית בין האזרחים.

לפרטים נוספים והתנדבות: https://www.qualitime.org.il/home-il

אודות "קעליטה": עמותת "קעליטה", שהוקמה ביוני 2015 על ידי הפילנתרופ ואיש העסקים היהודי-צרפתי מרק אייזנברג, היא ארגון הגג של עולי צרפת בישראל. קעליטה שמה לה למטרה לסייע ולהביא לשיפור משמעותי בקליטת העולים דוברי הצרפתית, להעלות את חשיבות העלייה והקליטה ולהציב אותה בראש סדר העדיפויות של החברה בישראל – ובכך לתרום לפתרון בעיות הנוגעות לכלל החברה הישראלית. מאז החלה לפעול, שיפרה העמותה משמעותית את סיכויי ההצלחה של העולים מצרפת בארץ וחיזקה את התרומה הכלכלית, החברתית והרוחנית של העלייה מצרפת.

השארת תגובה