עובדיה חממה מארח: אבי בניון -"בשבילך נברא עולם"

עובדיה חממה: "המוטיב 'בשבילך נברא העולם', חוזר על עצמו בתורת חב"ד לובאביטש, הרבי אומר שיש בהכרה העצמית הזאת מחויבות גדולה לעשות את מה שצריך כדי לשמור על העולם ומאידך – זהו המושג הנוסך בכל אדם כוח רב לעשות"

בשבילך נברא עולם
בשבילך נברא עולם

עם סיום פרויקט המדרשיר, מיזם שירי פרשות השבוע לסבב שלם של חמישה חומשי תורה, חוזר עובדיה חממה לאהבתו הגדולה, לחנים לטקסטים יהודיים שליקט מעולם התוכן היהודי העשיר שלנו.

טקסט כזה, שצף מעל חבריו, הופך כעת לשיר, בשבילך נברא עולם. "את מילות השיר מצאתי לפני כשנה על הפיד שלי ברשת החברתית. התנפלתי עליו מיידית כמוצא שלל רב. האוצר הזה שייך לאיש הרוח, הד"ר והרב משה רט, שהוא גם סופר ופילוסוף. כמה יפה הוא מעצים את חשיבותו כוחו ויעודו של כל אדם, לפעול מתוך מקומו החד פעמי, להשלמת בנין הבריאה".

ככלל, המוטיב "בשבילך נברא העולם", חוזר על עצמו בתורת חב"ד לובאביטש, הרבי אומר שיש בהכרה העצמית הזאת מחויבות גדולה לעשות את מה שצריך כדי לשמור על העולם (הרוחני והגשמי) ומאידך – זהו המושג הנוסך בכל אדם כוח רב לעשות. בעצם הידיעה ש"בשבילי" כן, אני הקטן, גרגר זעיר בעולם עצום – ריבונו של עולם חושב עליו.

את אבי בניון ששר את השיר, הכיר חממה במהלך החיפוש האינסופי לאומנים וזמרים "של ממש", שישירו במיזם הענק המדרשיר. "איכויות שירתו של בניון האח היא יוצאת דופן. כשסלסולי מחוזות הפיוט שלו מתלבשים על השיר, זה מערסל לך את הנשמה ולוקח לטיול במרחבי היכלות הניגון".

על השאלה "למה כעת?" עונה עובדיה "זהו שיר יחידני שבוער לי להוציא לאור דווקא עכשיו, בין פרויקטים גדולים, אולי כדי לחגוג לי 55 סתווים, ואף יותר מזה – לאבי בניון 40 חורפים".

בשבילך נברא עולם

לא נולדת, אלא נשלחת לעולם
לא תמות, אלא תחזור הביתה
לא במקרה, אלא כחלק מתכנית
לא כדי לבלות אלא כדי לבנות, לבנות ולהבין:
לא במקרה אתה נשלחת לעולם
לא במקרה אתה נשלחת.

לא לבד, אלא תחת השגחה פרטית
לא סתם קורים לך דברים
אלא מסלול מתוכנן מראש.
לא נפלת, אלא זה מה שבחרת
לא גרגר אבק ברוח
עולם נברא רק בשבילך.

בשבילך נברא עולם רק בשבילך
בשבילך נברא עולם.

מילים: משה רט | לחן, עיבוד והפקה מוזיקלית: עובדיה חממה | צילום: אור חממה

השארת תגובה