הצלחת 'חגורה שחורה', בזכות התפילות

אייכלר
אייכלר

מאות הטילים מעזה, שניחתו על ראשנו השבוע נראים לכאורה כהפתעה. רק שעות ספורות לפני חיסול המחבל הראשי של הג'יהאד האסלאמי, מן האויר, דיברו על הקמת ממשלת מיעוט של הרמטכ"לים לשעבר עם המפלגה הערבית ולפנות בוקר זה חלף עבר כחלום באספמיה. אבל כל מי שהיה בארץ בחודשיים האחרונים, שמע מדי יום על התכניות להתקפות נגד הטרור מעזה. כל הויכוח היה איפה המלחמה תפרוץ קודם, בצפון מול החיזבאללה ואיראן, או בדרום מול הג'יהאד ואיראן. לחלופין, מלחמת בחירות שלישת שתקדים את שתי המלחמות מבחוץ. כך שהכל היה צפוי בתכלית. גם בעת כתיבת שורות אלה ומרוץ מאות הטילים מול טילי "כיפת ברזל", אי אפשר לדעת אם כל זה ייפסק במהירות שהתחילה המערכה, או שהיא תימשך לימים או שבועות. נקוה שהיא תסתיים במהרה, בלי נפגעים חלילה. מה שברור הוא שבזמן שמדינה ישראל מתעסקת בניסיונות עקר להקמת קואליציה וניהול מערכות בחירות בזה אחר זה, המצב הביטחוני ממשיך להתדרדר מצפון ומדרום וגם ממזרח לירדן בואכה עיראק ואיראן.

מי שהצליח בחודשים האחרונים להסיח מעט את דעתו מהברברת הפוליטית המוגזמת והקשיב לדברי בכירי מערכת הביטחון, מעל כל במה, יכול היה להבין שהתקשורת מעסיקה את ילידי הגטו בזוטות, בזמן שכולנו יושבים כאן על חביות חומר נפץ.

בוקר יום שלישי, מעט לפני השעה שש, התעוררו מאות אלפי אזרחים בדרום הארץ, מקול האזעקה העולה ויורדת. לאלו המתגוררים בגבול עזה, אין אפילו את הזכות לשמוע את האזעקה, אין זמן לזה. שם מדובר על קריאת צבע אדום, בום וגמרנו.

מטחים אדירים נורו במשך היום על כל רחבי הארץ, מהדרום ועד המרכז, כולל מדינת תל אביב. גורם ההפתעה היה בהחלט פקטור משמעותי בטראומה הקולקטיבית. אנשים נורמליים בכל רחבי העולם מתעוררים אט אט, אומרים "מודה אני" מותחים איברים, שופתים את הקומקום במים חמים, ומביטים בשעון לבל יאחרו את התפילה או השיעור ואחר כך את מקום העבודה. רק במדינת ישראל ובאזורי מלחמה, אפשר לראות אזרחים נמלטים מן המיטות, כמו נרדפים אל המקלטים בשעות לא שעות. בכל יום ויום הם פשוט מאוימים על ידי אויב רצחני נטול עכבות.

המתקפה הנוכחית של הג'יהאד האסלאמי הגיעה אומנם כתגובה לחיסולו של בהא אבו אל-עטא, מחבל שדם יהודים על ידיו. הוא ניהל ויזם את התקפות הטילים בשנה האחרונה, מהם נהרגו יהודים הי"ד. ההבנה על הצורך בחיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, חלחלה בקרב ראשי מערכת הביטחון כבר לפני חודשים רבים. אך התכנון, האסטרטגיה, המודיעין ובפרט ההמתנה לשעת כושר, ארכו זמן רב. המטח הנוכחי היה אומנם תגובה לחיסול, אבל הג'יהאד האסלאמי אינו זקוק לתגובות. הוא יודע לירות עלינו טילים גם בלי שום סיבה אחרת, מלבד הרצון לגרש את היהודים מכל ארץ ישראל "מאדמות הנביא" – כלשונם.

על פי הודעת ראש הממשלה האישור הסופי לחיסול המחבל הנאלח, הוענק לו על ידי הקבינט כבר עשרה ימים לפני החיסול. ראשו של אל-עטא היה מסומן והמתין בסבלנות עד שאנשי המודיעין זיהו את חלון ההזדמנויות הבלתי חוזר של מקסימום פגיעה במטרה עם מינימום פגיעה באחרים. לרוב מקיפים את עצמם המרצחים הללו בילדים, חולים וזקנים, כדי למנוע ממטוסי הצבא הישראלי לפגוע בהם. הם מכירים את החולשה של מדינת ישראל, שהעולם לא יתיר לה לפגוע בחיי אדם בלתי מעורבים, כמו שמותר לאמריקאים או לרוסים ושאר המדינות החזקות. המחבלים מנצלים זאת היטב.

אין עוד מדינה חזקה נגד אויביה, שהיתה משלימה עם החולשה הזאת, כפי שעושה מדינת ישראל. לא טראמפ ולא פוטין ואף לא מדינות קטנות יותר, היו סובלים, התקפות טילים על אזרחיהם בלי תגובה, מחשש לפגיעה בבלתי מעורבים. גם אם הפגיעה באזרחי ארה"ב או רוסיה, היתה אחת מני אלף ממה שסובלים אזרחי ישראל.

המציאות ההיסטורית והעכשווית קוראת למדינה כזאת, קהילה יהודית השרויה בגלות בארץ אבותיה ומוקפת במליוני אויבים המבקשים רק בקשה אחת: לחסל אותם ולמצער לגרש אותם מארץ הקודש. יש להם הרבה דרכים להתגונן בזכות התפילה התשובה והצדקה. אבל בלעדיהם אין לה תוחלת חיים. תשאלו, איך הקהילה הזאת מתקיימת כבר למעלה משבעים שנה, למרות שהיא נשלטת על ידי משטר חילוני המבקש לעקור את הכל ומורד במלכות שמים ובחוקת התורה? התשובה טמונה באותו "מיעוט" של מליוני יהודים שומרי שבת ועם המאמינים בה' אלוקי ישראל ובתורתו הק'. זכות תפילותיהם ואמונתם ותורתם והמצוות שהם מקיימים והעבירות שהם מתרחקים מהם, מגינה על כל הישוב היהודי הנצור בארץ ישראל. שום תשובה אחרת, אינה אמתית והיא אשליה נוספת, שהנביאים הזהירו אותנו מפניהם.

השארת תגובה