מקווה חדש לע"נ ראש הישיבה

מעמד הנחת אבן הפינה למקווה טהרה בראשון לציון לזכרו של ראש ישיבת פורת יוסף • הגר"י רצאבי במעמד "אנו נמצאים תחת שלטון של ערב רב, אך בידינו לתקן".

בראשון לציון נערך מעמד הנחת אבן הפינה למקווה טהרה ומרכז תרבות יהודית לאשה שייבנה בעיר, ע"י מוסדות בית נשיא בראשות הגר"נ נפתלי, שהוקם לזכרו של ראש ישיבת פורת יוסף הגאון רבי יהודה צדקה זצ"ל.

במעמד השתתפו רבנים גדולי תורה ואישי ציבור שציינו את המאבק במשך למעלה מעשר שנים עבור מקווה טהרה בעיר וב"ה לאחר מלחמות רבות זכתה עיר ראשון לציון להגיע למעמד זה של יסוד והנחת אבן הפינה.

בדברים שנשא הגר"י רצאבי התבטא: "אנחנו נמצאים תחת שלטון של ערב רב שנותן יד בכח השלטון שבידיהם, כדי להפריע לציבור שומרי התורה ללכת בדרך המצוות. אבל אנחנו צריכים לדעת אם חס ושלום יש גזירות על שומרי תורה בעם ישראל סימן שבדבר הזה אנחנו פגומים וצריך לתקן את זה, אם יש גזירות על השבת חילולי השבת, על גיוס בני ישיבות זה דברים שעלינו לתקן מה אנחנו פגומים בזה". אמר.

עוד נשא דברים ח"כ מיכאל מלכיאלי שציין את זכרו של ראש ישיבת פורת יוסף שנאבק בכל כוחו למען התורה והקדושה בארץ ישראל.

ראש המוסדות הגר"נ נפתלי בדבריו הרחיב לספר עובדות והנהגות מרבו הגר"י צדקה זצ"ל שנלחם בכל כוחו ועודד את הקמת המוסדות לחיזוק הטהרה בארה"ק.

2 תגובות
  1. מעניין שאין ייצוג ממשפחת מרן ראש הישיבה

  2. לצערנו 2 מבניו של ראש הישיבה במצב בריאותי רופף.
    הוקרא מבתב מבנו הרב משה צדקא שליט"א ראש ישיבת פורת יוסף.
    בחלקו הראשון של הטקס התקיימו שיעורים בענייני מקוואות.אחד השיעורים מפי חתנו של הרב הרב יעקב שכנזי שליט"א מו"ץ בירושלים.
    אגב המקוה לא על שם הרב אלא האגודה פועלת כבר 28 שנים בצוואת הרב זצ"ל.

השארת תגובה