טראומה ■ סיבת התאונה: אופניים וקורקינטים חשמליים

ארגון בטרם לבטיחות ילדים בנוגע לסוגיית האופניים החשמליים: רבע מהנפגעים הם ילדים, והמספרים רק עולים – חייבים להגביר את האכיפה ולהעביר הסמכויות לפקחי הרשויות המקומיות ♦ מנתוני הארגון: 8 מקרי פגיעה מאופניים חשמליים רק בשבועיים האחרונים, 375 נפגעים בין 2008-2014, 25% מהנפגעים – בגילאי 10-14

כל מה שאתה זקוק לו באינטרנט

בשנים האחרונות, השימוש באופניים חשמליים צבר תאוצה, בעיקר בקרב ילדים ובני הנוער. לאחר סדרת תאונות בהן היו מעורבים רוכבי אופניים חשמליים, אגף התנועה במשטרת ישראל ממליץ למשרד התחבורה לחייב רישיון רכב לאופניים החשמליים, רישיון נהיגה לרוכב וממליץ על גיל 16 ומעלה.

במהלך השבועיים האחרונים נפגעו 8 ילדים בתאונות שבהן היו מעורבים אופניים וקורקינטים חשמליים, וזוהי רק ההתחלה. ככל שעולה השימוש בכלי רכב אלו נראית החמרה קיצונית במספר הילדים שנפגעים.

מניתוח נתוני רישום הטראומה הלאומי, עולה שבין השנים 2008 ל-2014 אושפזו 375 איש בעקבות תאונות שהיו מעורבות בכלי רכב חשמליים, אבל רוב מקרי האשפוז היו ב-2014- כ250 איש. 25% מהנפגעים היו ילדים בני 10-14ומרבית התאונות התרחשו בחופש הגדול בחופשות החגים.

ובהמשך להמלצת מפקד אגף התנועה במשטרת ישראל לפיה רכיבה על אופניים חשמליים תותר רק לבעלי רישיון, נמסר מארגון בטרם לבטיחות ילדים: "אנו דורשים מהממשלה לסיים את הליך העברת הסמכויות לפקחי הרשויות המקומיות בכדי שתחל אכיפה אפקטיבית על התקנות שאושרו לפני למעלה משנה. יתר על כן, יש להגביר את האכיפה על חבישת קסדה על פי החוק. מסקרים שנעשו נמצא שאחוז החבישה נמוכים ביותר 10-29%. כמו כן, אנו קוראים  למשרד התחבורה לקיים את הבטחתו ולהגיש הצעת חוק להגביל ולהסדיר את השימוש בקורקינטים חשמליים. על משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים להוציא לפועל בהקדם את תכנית ההסברה להורים ולבני הנוער בכדי להבין את הוראות החוק ובעיקר להעלות מודעות לסכנות".

 

השארת תגובה