"מגעים מתקדמים בין 'חוסן לישראל' והליכוד"

על רקע ההסלמה הביטחונית, ופגישת נתניהו גנץ, מתברר כי מתקימים מגעים מתקדמים בין נתניהו לגנץ להרכבת ממשלת אחדות – לא ברור אם לפיד יהיה חלק מהמהלך

נתניהו וגנץ, צילום: אלעד מלכה
נתניהו וגנץ, צילום: אלעד מלכה

פחות משבוע לסיום המנדט שקיבל גנץ מהנשיא והמגעים להרכבת ממשלת אחדות מקבלות תנופה בימים האחרונים ונכנסים להילוך רציני. כך חושף הבוקר 'ישראל היום'.

לפי הדיווח, חיסולו בכיר הג'יהאד האיסלמי וההסלמה שבעקבותיו, השפיעו על המערכת הפוליטית והביאו למציאות חדשה כאשר ראשי כחול לבן בני גנץ, משה יעלון וגבי אשכנזי החליטו להסיר סופית את אפשרות ממשלת המיעוט בתמיכת הח"כים הערבים מסדר היום ולחתור לממשלת אחדות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"ההערכה היא כי השלושה כבר קיבלו למעשה החלטה להסכים למתווה הנשיא כי נתניהו יהיה ראשון ברוטציה וכי אין מניעה שיביא יחד איתו את גוש הימין־חרדים המונים יחד 55 ח"כים לממשלה", לשון הדיווח.

ההערכה היא כי נותרו שני מכשולים מרכזיים בדרך להשלמת התכנית והם סוגיית הנבצרות והתנגדותו של ח"כ יאיר לפיד.

בעוד ב'כחול לבן' דורשים כי הנבצרות של נתניהו תיכנס מיד עם הגשת כתב האישום הרי שבליכוד מבקשים למצוא נוסחה שתאפשר לנתניהו זמן רב יותר בראשות הממשלה. כאמור המכשול הנוסף הוא התנגדותו של יאיר לפיד לשבת עם נתניהו והסיעות החרדיות בממשלה אחת.

ההתייעצות בין חברי "הקוקפיט" יימשכו היום מתוך כוונה להגיע להחלטה מהירה אם לחדש את המו"מ עם הליכוד, ואם כן אם כחול לבן כולה או רק חוסן לישראל ותלם וללא יש עתיד בראשות לפיד, שיישאר בחוץ. לשון הדיווח.

השארת תגובה