דובר צה"ל: לא חוזרים לימי החיסולים – ערוכים ללוחמה

‏דובר צה״ל תא״ל הדי זילברמן אמר לכתבים הצבאיים ״החיסול בוצע בשעה 4:00. אבו אל עטא הוא מפקד בכיר בג׳יאהד וחיסולו היה כירורגי ונקודתי במטרה שזה יעצר בזה. הוא הפעיל את כל אירעי הקרב האחרונים כולל הירי על פסטיבל לייב סדרות, המטח של יום שישי לפני שבועיים.

הוא אהב לקדם ירי רקטי סביב השעה 9 בערב. הוא היה פצצצה מתקתקת והוא תיכנן לבצע ירי רקטי בימים הקרובים, תיכנן פיגועי צליפה לימים הקרובים ושיגורי רחפנים. ראינו את זה בשטח. הפעולה עצמה בוצעה עם השב״כ ואושרה ע״י ראש הממשלה ושר הביטחון בקבינט.

בחודשים האחרונים ניסינו בכל דרך לסמן לבאהה להפסיק את הניסיון שלו לתקוף את ישראל ובלית ברירה הוחלט לבחור באופציית הסיכול מהאוויר. הרמטכ״ל הוא זה שיזם את הפעולה לאחר שהבין שזה הדבר הנכון. הייתה כאן הזדמנות שחיכינו לה שבוע ימים וממשנו אותה.

עד כמה שידוע לנו יש מינימום נפגעים אזרחיים. התקיפה בוצעה לחדר ספציפי ולא הפלנו בית שלם. הוא חוסל בשנתו.

אנחנו לא חוזרים למדיניות הסיכולים וזה אירוע נקודתי.

אנחנו צופים ורואים תגובה רקטית גדולה של הגא״פ. באהה היה גורם בלתי מרוסן שפעל רוב הפעמים על דעתו שלו ונגד כל האינטרסים האזוריים. אנחנו שולחים הבוקר מסר לרצועה שאנחנו לא מעוניינם בהסלמה רחבה אבל לא נאפשר פגיעה בתושבי הדרום.

‏יש חשש שחמאס יצטרף לתגובה של הגא״פ ואנחנו נערכים גם לזה.

צה״ל ערוך למספר ימי קרב כולל תרחישי הדרדרות של הרחבת ירי גם למרכז הארץ. נערכנו באופן שקט כדי להיות מוכנים לאירוע הזה. הערכות הן כי לגא״פ יש יכולת לשגר טילים גם לגוש דן״.