"בית תפארת בארדיטשוב" נחנך באוקראינה

מוסדות "תפארת בארדיטשוב וסביבותיה" בנשיאות הגרי"י ווירצבערגער אב"ד בארדיטשוב הפועלים בהפצת יהדות וקירוב אחים כל ימות השנה בעיר בארדיטשוב וברחבי אוקראינה, למעלה מעשרים וחמש שנה על שמו ולזכרו ולהמשך מורשתו הגדולה של רביה"ק בעל ההילולא רבי לוי יצחק זיע"א, אירחו וקלטו את המוני באי ומשתתפי ההילולא קדישא בעיר בארדיטשוב, במשך כל שעות היממה.

בשמחה רבה התקבלה בקרב ציבור הפוקדים את הציונים הקדושים בבארדיטשוב, הידיעה על השלמת הבניין החדש והמפואר בסמוך ונראה לציון הקדוש, שנחנך בעיצומו של יומא דהילולא קדישא. וישמש את קהל האורחים בכל ימות השנה כולה, הבניין מתווסף כנדבך נוסף בשרשרת הפעילויות הברוכה, הפעילה במרכז הכנסת אורחים, המארח בכל ימות השנה את המוני הפוקדים את הציון הקדוש, ומחיה את הנפשות בשתייה חמה, כיבוד קל, ושירותי נוחיות, מקווה טהרה מפואר, ומאפשר להתרענן ולאגור כוחות לפני העלייה לציון להרוות את נפשם היגעה מטלטולי הדרך, וכאן המקום לציין כי מתחם ההכנסת אורחים פתוח 24 שעות ביממה בלא צורך בהזמנה מראש.

מעמד הנחת אבן הפינה התקיים במעמד צנוע ומרגש בחודש אייר תשע"ט העל"ט, בהשתתפות הרה"צ רבי אהרן מנדל טווערסקי בן האדמו"ר מסקווירא, וקהל רב, כשהניחו את אבן הפינה יחד עם מטבעות הקודש והברכה ששלח האדמו"ר מסקווירא להכנסתו באמת הבניין, אמרו מזמורי תהילים כנהוג, והסבו ל"לחיים טיש". כאשר מיד לאחר מכן החלה עבודת הבניה, ובסייעתא דשמיא תוך תקופה קצרה סיימו לבנות את תבנית הבניין והמבנה הוקם על תילו.

בבניין אולם גדול, מפואר והדור אשר שם התקיימו סעודות ההילולא. גמר והשלמת בנייתו התאפשרה אודות ובעקבות פעילותו הנמרצת של הרב דוד דרלי ראש מוסדות "תפארת טבריה". אשר אודות לנדיבותו ותרומתו הנכבדה, הושלמה המלאכה.

מעמד חנוכת הבית החל עם תפילת ערבית נרגשת ואמירת פרקי תהלים, וחונך בו ביום על ידי הסעודות גדולות בהרחבה שהתקיימו והוגשו לקהל הקודש במשך כל שעות היום לכבודו של סניגורן של ישראל בעל ההילולא זיע"א וכן נערכו מניני תפילה רבים שחרית מנחה מעריב ומניני קריאת התורה באולם הגדול והמפואר שבבניין ובהיכל התפילות הסמוך לו.

סעודות ההילולא והכיבוד העשיר מבית ”הולינס – מעזבוז' ", עמדו בהרחבה לרשות הקהל ע"י "אגודת אהלי צדיקים – גדר אבות" לשיקום איתור ושימור בתי העלמין ברחבי תבל, בראשות ישראל מאיר גבאי בונה ומקים מרכזי היכלי תורה ותפילה והכנסת אורחים באהלי צדיקים בכל קצווי תבל.

השארת תגובה