החגים הותירו אבק שנשטף עם גשמי הברכה

הרבי מליובאוויטש
הרבי מליובאוויטש

אז זהו, החגים הותירו מאחוריהם אבק שנשטף עם גשמי הברכה של ז׳ במרחשוון. כבר עברנו את בראשית, הפרשה שפותחת בשמחה ומסתיימת באירוע טרגי. עברנו גם את פרשת נח שהתחילה במבול ובלבול וסגרה בלידת אבינו אברם ואישתו שרי.

ומה עכשיו? כעת יוצאים לדרך עם "לך לך". כל הפרשה בהליכה, תוך כדי תנועה, והכי חשוב – בשמחה, כי אלו החיים האמיתיים, השגרה המבורכת.

חודש תשרי הוא כמו תחנת דלק. נכנסנו לתדלק, מילאנו מצברים, ועל אף שיש שם חנויות נוחות מפנקות – הגיע הזמן לצלול לחיים האמיתיים. חודש מרחשוון מחכה לנו, בשילוב המיוחד בין המר למתוק.

גם בעסק צריך לחזור לשגרה. תקופה ארוכה לא היינו בפוקוס מלא, הלקוחות והספקים מנצלים את זה שלא עמדנו על המשמר והשיווק נדחק לפינה. אנחנו מוצאות את עצמנו מתרוצצות בין מבול המטלות של הבית, הילדים והעסק – וכל מה שלמדנו והידע שרכשנו על גבולות וניהול זמן מתפוגג…

כבר חשבת שהנה, עכשיו הגיעה החזרה לשגרה ותחזרי לעניינים בכוחות מחודשים, היו לך אינספור רעיונות לחודשיים הקרובים (לפחות לסיים את השנה האזרחית במאזן סביר) – אבל אופס, נתקעת.

אז מה עושים? הולכים! כמו אברהם.

ה׳ מבטיח לאברהם את הארץ, וגם לנו – לזרעו – מובטחת הפרנסה אשר כאן על הארץ. "ארץ" מלשון רצון, כי אין דבר העומד בפניו. בברכת הפרנסה אנחנו מברכים ״פותח את ידך… לכל חי רצון״ – בלי החיות והרצון שלנו לא יושפע עלינו השפע מלמעלה.

קחי את "לך לך" איתך וצאי לדרך בשמחה, אל הדרך העולה בית ה׳. את יכולה לכתוב משימות, להרים טלפונים, לנהל יומנים, לצאת לפגישות – אבל הכי חשוב לא לשכוח להתפלל ולהגיד תהלים. כי בסופו של דבר את אחראית רק על הפעולות, והתוצאות בידי אלוקים.

ודעי, שהכל מתחיל מ"לך לך". כל מה שקרה עד אברהם אבינו היה רק ההקדמה, אלו היו תהליכים שנועדו להכשיר את העולם למתן תורה ובהמשך לגאולה השלמה. והעניין של "לך לך" קשור באופן ישיר עם מתן תורה. ארבע מאות שנה אחרי זמנו זכינו לקבל את התורה, והיום, כארבעת אלפים שנה לאחר מכן, אנחנו מתבקשים להסתכל עליה כחדשה.

ואיך הסיפור המרתק, החשוב וההיסטורי של ״לך לך״ קשור ליום-יום שלנו?

המקום שבו אברהם מתחיל להתכונן למתן תורה, נמצא אי פעם בהיסטוריה הקדומה. כשאנחנו קוראים ולומדים בתורה יש בנו את "הסיפור" הזה מחדש, וזה רלוונטי ברגע זה ממש בדיוק כפי שהיה אז במעמד ״לך לך" הראשון בעולם. כדי לעלות מדרגה ולקבל את התורה בדרגה החדשה שלה, עליי לעשות "לך לך".

אז אם נשארו לך רגע או שניים עד שהלקוחות חוזרים או עד שהילדים מגיעים מבית הספר, התקשרי אליי ונצא לדרך העולה במעלות ההצלחה שלך, כי את חייבת את זה לעצמך, למשפחתך ולבוראך.

השארת תגובה