יופי טרופי: לגעת, להריח ואפילו לטעום

החממה הטרופית בגן הבוטני בירושלים נפתחת לקהל הרחב • כ-350 צמחים שונים כבר משגשים בחממה • מנכ"ל הגן הבוטני תום עמית: "הגן הבוטני ממשיך לחדש בתחומי הבוטניקה, הגינון, החקלאות והקהילה ונחשב לגן מוביל ומפורסם בין הגנים הבוטנים בארץ ובעולם"

החממה הטרופית | צילום: תום עמית
החממה הטרופית | צילום: תום עמית

החממה הטרופית בגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים נפתחה לקהל הרחב לאחר שנה וחצי של עבודות בעלות של 7 מיליון ₪. בשני ורביעי בין השעות 14:00 עד 15:30 יתקיימו סיורים מודרכים בחממה.

סיור בחממה מכניס את מבקרי הגן לתוך פנינת יופי טבעית בה ניתן לגעת, להריח ולפעמים אפילו לטעום את הצמחים ופירותיהם.

הכניסה לחממה מתחילה דרך המבואה ומעליה גג מעוצב בסגנון חממות מסורתיות. בחממה כ-300 מיני צמחים שונים ומיוחדים בעלי צורות, צבעים ושימושים שונים ביניהם צמחים בסכנת הכחדה, עצי בננה מרהיבים, שיחי קפה, סחלבים וקקטוסים. החממה מחולקת לשני אזורים: הראשון הגדול הוא אזור טרופי, בעוד החלק השני הוא אזור המדבר; שניהם מאופיינים בצמחייה עשירה המותאמת לאקלים לפי אזורים גיאוגרפיים. התצוגה היא לא של צמחים בעציצים, אלא של סביבות אקולוגיות המציגות מנעד גדול של בתי גידול. בכל אזור יגלו המבקרים תהליכים אקולוגיים וביולוגיים אופייניים. בנוסף קיים גוף מים עם צמחי מים ואף שרידים של קולומבריום עתיק החצוב בסלע ונחשף במקום בעת הבנייה ומתוארך לימי בית שני. בתוך גומחות היונים שלו נשתלו מינים שונים של צמחי סטפליות בשרניות שיוצרות מראה מיוחד.

באזור הטרופי המבקר נחשף ליער הגשם המיוחד ובו עצים גבוהים, מטפסים וצמחים הגדלים על העצים. כל אלה נראים בגובה העיניים בשביל החממה המיוחדת. כאן תוכלו ליהנות מסחלבים ססגוניים, שרכים מיוחדים, אשכולות ענקיים של בננות ועוד ועוד. כ-350 צמחים שונים כבר משגשים בחממה.

באזור המדברי המבקר נחשף לכמה מהצמחים המיוחדים בעולם והתאמותיהם לתנאי אי ודאות ויובש קיצוניים, ביניהם הצמרורה עם פרחי תכלת יפהפיים, שושנת יריחו שגופה הוא מד גשם המשחרר זרעים רק לאחר 10 מ"מ גשם ויותר, שיחי משפחת הבושמיים בעלי פירות ריחניים מהם מפיקים את הבשמים הטובים בעולם ועוד.

מנכ"ל הגן הבוטני תום עמית: "כיום מסיירים בגן כ-250 אלף מבקרים בשנה, והמספרים בעלייה. הגן הבוטני ממשיך לחדש בתחומי הבוטניקה, הגינון, החקלאות והקהילה ונחשב לגן מוביל ומפורסם בין הגנים הבוטנים בארץ ובעולם. בקרוב ייפתח בו גם מרכז מבקרים וכנסים, ומתוכננים שער חדש וחממה נוספת. אני מזמין את הקהל הרחב לבוא לגן הבוטני הגדול בישראל ולעלות לירושלים, לראות את יופיה, כמו גם לצאת למסע קסום עם טבע עצום, מרהיב ומגוון".

חממה הטרופית הגן הבוטני | צילום: צביה אדלר
השארת תגובה