הקופירייטרים החרדים יוצאים למלחמה ב'חד פעמי'

מסיימי קורס פרסום וקריאייטיב של מכללת בית פרוג, החליטו להראות שגם הציבור החרדי מפנים את חשיבות השמירה על הסביבה

עבודת גמר (2)
עבודת גמר (2)

המודעות הגוברת לשימוש בכלים חד-פעמיים מגיעה גם לציבור החרדי. בסיום קורס פרסום וקריאייטיב של פרוג, לקחו על עצמם הקופירייטרים הצעירים משימה מאתגרת במיוחד: להביא למודעות של את סכנות השימוש בכלים חד פעמיים ולעודד הפחתת שימוש בהם.

במסגרת המשימה, התבקשו התלמידים על ידי מנהל המגמה איש הפרסום מנדי פרומר, להניע שינוי תודעתי לא רק באמצעות מודעות יצירתיות, אלא לבצע פעילות אמתית שתיצור באזז בקרב הקהילה החרדית. ואכן הקופירייטרים הצעירים יצרו פתרונות מבריקים חוצי מדיות – ממודעות מדויקות, דרך כתבות תוכן, קמפיין ניו מדיה, פעילות שטח לילדים ועד מיצג אמנותי שקראו להפחית את השימוש בכלים מפלסטיק.

כך למשל אחד התלמידים יצר שיתוף פעולה עם מתחם משחקים גדול לילדים וערך בו פעילות חווייתית לשטיפת כלים עם הסברים על הסכנות של כלים חד פעמיים והיתרונות של כלים לשימוש רב פעמי. תלמיד אחר יצר מפלצת ענק מכלים חד פעמיים, כדי להמחיש את הסכנה ליקום ולסביבה שנוצרת בעקבות הצטברות של כלי פלסטיק חד פעמיים.

לדברי מנהל מגמת פרסום וקריאייטיב ב'פרוג' מנדי פרומר: "הבוגרים עסקו באחד הנושאים המאתגרים ביותר – שינוי תפיסתי והתנהגותי בקרב ציבור שמודע פחות לנושא איכות הסביבה. המהלך המהפכני לא נשאר בגבולות הסטודיו ו"תיק העבודות" אלא יצא החוצה – אל הרחוב, אל אמצעי המדיה השונים ואפילו הגיע לרשתות החברתיות ויצר באזז של ממש. מרתק היה לראות תלמידים שבתחילת התהליך חלקם לא הבינו בעצמם את סכנות השימוש בפלסטיק, הופכים לשגרירים של עולם נקי יותר".

חיים דיקמן מנכ"ל פרוג, אמר: עבור הציבור החרדי שאמון על דברי חז"ל "תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי שאם תקלקל אין מי שיתקן אחריך", שמירה על איכות הסביבה היא לא דבר חדש. כעת כמוסד לימודים חרדי פורץ דרך שיצר את מהפכת לימודי העיצוב והתקשורת החזותית בציבור החרדי, וכמוסד שמקפיד להיות הכי מעודכן והכי חדשני גם בחומרי הלימוד לקחנו על עצמנו את נושא השמירה על איכות הסביבה כנושא דגל שנמצא במוקד הדאגה העולמית".

השארת תגובה