טל ומטר לברכה / נגיעה נשית

הרבי מליובאוויטש
הרבי מליובאוויטש

עכשיו, עכשיו זה מתחיל באמת. אז איך עבר עליכם השבוע הראשון של אחרי החגים?

עברנו שבוע שלם והנה הגענו לשבת פרשת נח. בניגוד לשמה, פרשת נח לא עשתה שום דבר יותר נוח… להפך, נדרשו מנות גדושות של אמונה ושמחה כדי להתגבר על המבול והבלבול.

איריס הגיעה אליי, ולא במקרה. גם היא, כמו נשים אחרות שרוצות להשפיע על נשים במגזר החרדי, מצאה בי כתובת כדי שאתווך לה את נשות העסקים ואלמד אותן לחיות בשלום עם המשאבים ששואבים אותן וגורמים להן לחיות בתחושת הישרדות במקום מתוך חיות.

"אז מה סיפור הכסף שלך?" היא שואלת אותי ובעצם עושה עליי את הסטאז'… כל זאת כדי שאבין מה בדיוק היא עושה. האם אנחנו, הנשים, מוכנות לקחת אחריות על ההתנהלות הפיננסית שלנו? להישיר מבט מול הנהלת הבנק, לשנות הרגלים קבועים, לקנות חדשים וליישם טכניקות (פשוטות יחסית) כדי לחיות ברווחה כלכלית?

"רובין הוד" של הבנקאות הישראלית, ומי שנבחרה כאחת הנשים המשפיעות בכלכלה, מגיעה אלינו ללמד על סודות הכסף. היא רוצה לגרום לנו לצאת מעצמנו ולהיכנס לפרטי הפרטים, להפסיק להתבכיין כשלא מרוויחים ובמקום זאת לעשות פעולות אמיצות ולנוע קדימה לחיים של ברכה והצלחה.

ראש חודש חשוון כבר כאן ותכף נחגוג את ז׳ במרחשוון, שהוא יום של ברכה ושפע עד בלי די – נתחיל לבקש בו גשמים, "ותן טל ומטר לברכה", כשהכוונה היא לשפע פרנסה שיגיע מהשמיים. אבל לכל אלו נדרשת השקעה ועבודה רבה.

אחרי שבת אצל בני הרב בבית הכנסת בשליחות שלהם בקריית גת, בעיצומם של ימי החגים, שאלתי: "מה הקטע הכי מאתגר בשליחות שלכם?"

התשובה יכלה להיות האירוח, הקניות, הכנת השיעורים, אחריות על המניינים של התפילה או חוסר הפרטיות של המשפחה והילדים, אפילו קשיים כלכליים למימון הוצאות השליחות.

אבל התשובה שקיבלתי הפתיעה בפשטותה: ״להביא אנשים״, אמרו לי השליחים הצעירים. "הכי קשה לגרום לאנשים לצאת מהבית ולהגיע לשיעורי התורה, לתפילות, ואפילו לקידושא רבא שאחר התפילה".

כאשר התורה מספרת שנח מצא חן בעייני ה', ה' מוזכר בשם הוי'ה.

נח הוא אדם גשמי, שחי בתוך העולם. הייתה אליו התגלות של שם שהוא למעלה מהעולם.

זה האידיאל, זה מה שיהיה בגאולה – שהשם הנעלה של ה', יחדור בתוך העולם המוגבל.

שבוע שלם עבר מאז שבת בראשית – מאז שירדנו לעולם. וצריך לעשות חשבון נפש על הימים שחלפו.

חשבון צדק אמיתי ויסודי צריך להביא אותנו למסקנה ברורה:

הגאולה צריכה להגיע מייד!

אין שום הסבר לזה שאנחנו עדיין נמצאים בגלות.

ניקח מפרשת נח את האמונה והשמחה, ונשאב ממנה כוחות לחורף של עשייה, עבודה והשקעה ובד בבד נזכור מהו מקור הברכה ונתפלל לשפע והצלחה.