אוחנה: "יש משהו במה שאמרתי שאיננו נכון?"

שר המשפטים אמיר אוחנה מתייחס למתקפות נגדו בצל הביקורת שהטיח נגד הפרקליטות ואמר, כי מי שמבקרים אותו בוחרים שלא להתמודד עם האמת

אמיר-אוחנה
אמיר-אוחנה

שר המשפטים אמיר אוחנה מתייחס בראיון ל'ישראל היום' לביקורת הרבה שהוטחה נגדו לאחר הדברים והאשמות הקשות שהטיח בפרקליטות ואומר, כי הוא איננו מתחרט על מסיבת העיתונאים שבה ביקר בחריפות את בכירי הפרקליטות. "מבחינתי, זהו רק ההתחלה", הוא מוסיף.

בראיון שיפורסם במלואו מחר מגלה אוחנה, כי "את הפנייה שלי לחקור את ההדלפות בפרקליטות, הפניתי כלפי היועמ"ש מנדלבליט". לדבריו, "ייתכן מאוד שאם לא איענה ברצינות לפנייתי השבוע במסיבת העיתונאים, אבקש להפעיל את סמכותי ואקים ועדת בדיקה ממשלתית לחקור את התנהלות הפרקליטות".

אוחנה הודף את מבקריו המציגים אותו כ"בובה על חוט" העובד בשירות נתניהו ומבהיר כי בניגוד למצקצקים בלשונם, "לא ראש הממשלה יזם את מסיבת העיתונאים – אלא אני. זו אמירה נלוזה שלא מתמודדת עם תוכן הדברים. האם משהו ממה שאמרתי איננו נכון? האם מה שתיארתי הוא תקין? כך צריך להיות? לרצון שלי לטהר את המערכת יש שותפים רבים על הספקטרום הפוליטי כולו. הציבור היה רוצה שאלה האמונים על טוהר המידות יקפידו על כך בעצמם".

שר המשפטים מוסיף, כי "נתניהו לא קידם את זה ולא ביקש את זה. אני מכיר את הפרקליטות מצוין. התמחיתי בפרקליטות. רובם הגדול עושים עבודה מצוינת, אבל יש גם פרקליטות בתוך הפרקליטות. זו שקובעת שצריך להכתיב את הלו"ז הפוליטי תוך שימוש בלו"ז החקירה".

בראיון מתייחס השר אוחנה לתגובת היועמ"ש ופרקליט המדינה לדברים שהשמיע במסיבת העיתונאים ואומר, "שמעתי בצער את ההודעה של היועמ"ש ופרקליט המדינה שמגבים את הפרקליטות. את מה הם מגבים? תצהיר שקרי? את זה שליאת בן ארי חותמת על תצהיר שהיא לא הפעילה לחץ על המשנה לפרקליטה – ואחרי זה התברר שהיא הוקלטה שכן? את המכרז התפור? שהממונה עליה סידר לה ג'וב שהוא כובל אותה לא רק ליורשו, אלא גם ליורשו של יורשו במשך שמונה שנים מהיום?"

תגובה אחת
  1. הכל נכון מר אוחנה. ועוד היית עדין בדיבורך.

השארת תגובה