בראשון לציון, כל אחד יכול להציל חיים

מכשירי הדפיברילטור של מדא בראשלצ - צילום דוברות מדא (1)
מכשירי הדפיברילטור של מדא בראשלצ - צילום דוברות מדא (1)

במקרה של דום לב, כל דקה היא קריטית. עד כמה? בכל 60 שניות שחולפות ללא טיפול, מרגע האירוע, פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה ב-7%-10%. ככל שמכת חשמל מתקבלת מהר יותר, הסיכוי של החולה לחדש את פעילות הלב גדל.

חיים רבים כבר ניצלו באמצעות מכשיר הדפיברילטור של מגן דוד אדום, שכל אזרח יכול להפעיל בקלות, ללא ידע רפואי מוקדם. המכשיר נותן מכות חשמל על פי הצורך, מכתיב את קצב ההחייאה, ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות ברורות. במקביל, הדפיברילטור מתחבר למוקד החירום של מד"א, כשהמפעיל מקבל הנחיות נוספות מהחובשים והפראמדיקים במוקד 101. באותו הזמן, צוותי מד"א מקבלים פרטים על המטופל עוד בדרכם למקום האירוע.

לאחרונה הותקנו שלוש עמדות דפיברילטור בראשון לציון: בפארק הציבורי "גן בעברית", סמוך ל"חי כיף" וליד היכל התרבות בעיר. חזון המיזם, שהחל לפעול בחודשים האחרונים, כי במקרה של אדם שהתמוטט על רקע לבבי וזקוק למכת חשמל, מי שהתקשר להזעיק עזרה רפואית בקו החירום 101 של מד"א יקבל מידע על הדפיברילטור הקרוב ביותר, ויוכל להפעיל אותו בעצמו, עד להגעת צוותי מגן דוד אדום למקום, ובכך לסייע להציל את חייו של החולה.

הדפיברילטורים החדשים במיזם הוצבו כחלק משיתוף פעולה של מד"א עם עיריית ראשון לציון. בימים אלה מתקיימים עוד שיתופי פעולה רבים בערים ברחבי הארץ, על מנת לשפר את הסיכוי להציל את חייו של כל אדם שלוקה בדום לב.

במקביל לעמדות הדפיברילטורים ברחובות הערים, מרחיב מד"א את פרישת מכשירי הדפיברילטור גם במאות יישובים קטנים יותר ומועצות מקומיות ברחבי הארץ.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "אני שמח על שיתוף הפעולה עם מגן דוד אדום בהצבת הדפיברילטורים ברחבי העיר. מדובר על מכשיר מציל חיים וחשוב שכל אחד מאתנו יוכל לסייע למי שזקוק לטיפול בזמן אמת. אני מבטיח שנפעל בשיתוף פעולה להצבת מכשירים נוספים ברחבי העיר".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "פרישת מכשירי הדפיברילטור בראשון לציון ובערים נוספות ברחבי הארץ, היא בשורה של ממש עבור הציבור במדינת ישראל. במקרה של אדם שלוקה בדום לב ומתמוטט, יוכלו אזרחים גם ללא ידע רפואי, לגשת ולהביא במהירות את מכשיר הדפיברילטור הנמצא בקרבת מקום, ולתת למטופל מכת חשמל מצילת חיים. זאת, בדקות הראשונות והקריטיות עד להגעת צוותי מד"א אל החולה. הטכנולוגיה של מגן דוד אדום מביאה את הקדמה הרפואית לראשון לציון. אני מודה לעירייה ולראש העיר רז קינסטליך, על שיתוף הפעולה, ומייחל להמשך הפרישה הרחבה של מכשירי הדפיברילטור ברחבי הארץ, למען הצלת חיים".

השארת תגובה