תואר ראשון בחינוך – תכנית הלימודים במכללת אורנים

תואר-ראשון-בחינוך-–-תכנית-הלימודים-במכללת-אורנים-www.kolhazman
תואר-ראשון-בחינוך-–-תכנית-הלימודים-במכללת-אורנים-www.kolhazman
כל מה שאתה זקוק לו באינטרנט

עולם החינוך מושך אליו אינספור סטודנטיות וסטודנטים חדשים מדי שנה, ביניהם הן צעירים המעוניינים לפתח קריירה בתחום החינוך והן מבוגרים יותר המעוניינים בהסבה מקצועית, הן להוראה בתחום בו הם מתמחים והן לעולם החינוך באופן כללי. בישראל פועלים כיום מספר בתי ספר, מכללות ומוסדות לימוד נוספים המתמחים בתחום החינוך, ומציעים מגוון מסלולי לימוד אופציונאליים לתואר ראשון, כמו גם ללימודי תעודה ומסגרות לימודים נוספות. בקטע הבא נסקור בקצרה את מאפייניה העיקריים של תכנית הלימודים לתואר ראשון בחינוך של מוסד הלימודים הנחשב לאחד האיכותיים והמובילים תחום החינוך בישראל – מכללת אורנים.

מוקדים עיקריים של תכנית הלימודים לתואר ראשון בחינוך במכללת אורנים

מכללת אורנים, הממוקמת ליד טבעון, נחשבת כאמור לאחד ממוסדות הלימוד המרכזיים והמובילים בעולם הלימודים האקדמאיים בישראל, בכל הנוגע ללימודי מקצועות החינוך למיניהם. אלפים רבים של סטודנטים וסטודנטיות חדשים נרשמים למכללה מדי שנה באחד ממגוון המסלולים הרבים והשונים שמציעה המכללה, בכמה מסגרות שונות של לימוד (ניתן למצוא במכללה לימודים לתואר ראשון, כמו גם מגוון רחב של מסלולים ללימודי תעודה ועוד…).

לתכנית הלימודים לתואר ראשון בחינוך במכללת אורנים (המהווה תכנית אחת מני רבות, כאמור) מספר מוקדים עיקריים ומרכזיים סביבם נבנית תכנית הלימודים, ומהם ניתן ללמוד אודות הדגשים והכיוונים השונים בהם בוחרים במוסד לימודים מוביל זה.

מוקד ראשון שחשוב להכיר בהקשר זה הוא הגות – הכוונה היא ללמידה מקיפה ומעמיקה של ההגות העוסקת בחינוך על תחומיו השונים, לאורך ההיסטוריה ובמגוון תרבויות שונות. הרעיון כאן הוא כי על מנת להפוך לאנשי חינוך איכותיים ועשירים מבחינת הידע וארסנל הכלים העומדים לרשותם, על התלמידים להכיר את ההגות המרכזית במסגרת המחשבה האנושית אשר עוסקת ברעיונות מתחום החינוך.

מוקד שני וחשוב לא פחות עליו שמים דגש באורנים הוא קשב – במסגרת תואר ראשון בחינוך במכללה מושם דגש במספר דרכים וממספר זוויות שונות על קשב לאחר, פיתוח של מודעות וגמישות מחשבתית ועוד. זה מושג באמצעות מספר רב ומגוון של טכניקות שונות, החל ממדיטציה מודרכת ועד למעגלי שיח בין הסטודנטים והמרצים/מורים/מדריכים, הכל על מנת לשפר את יכולות הקשב וההכלה של המורים לעתיד

מוקד מרכזי נוסף בתואר זה הוא יישומיות – במסגרת התואר מושם דגש משמעותי על יישום החלומות והשאיפות של הסטודנטים, והקניית כלים אשר יסייעו להם להוציא מן הכוח אל הפועל את אותן שאיפות בתחום החינוך. ההכרה בפרגמאטיות הנדרשת מלימודי תואר בתחום כמו חינוך מהווה את אחד מאבני היסוד של המכללה, המתמחה כאמור בעולם החינוך.

ולבסוף, מוקד/דגש נוסף של המסלול לתואר ראשון בחינוך באורנים הוא בניית שותפויות ויצירת שיתופי פעולה שונים, יצירת רשת של קשרים במרחבים חינוכיים שונים. נקודה זו לוקחת בחשבון כי אף מורה או מחנך אינו פועל בוואקום – אנחנו תמיד חלק ממארג רחב וגדול יותר, ומרשת חינוכית רחבה יותר. ההיכרות ויצירת השותפויות עם רשתות אחרות ונוספות היא משמעותית ביותר לעבודתו של המורה והמחנך בימינו.

השארת תגובה