לפיד מאשים: "בן אדם אחד עוצר הכל"

לדברי יו"ר 'יש עתיד', "את הממשלה הבאה אפשר להקים ביומיים – ממשלה שתשקם את המערכות השונות במדינה, "את כל זה עוצר אדם אחד, עם שלושה תיקים פליליים חמורים"

יאיר לפיד
יאיר לפיד

יושב ראש 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד התייחס בפוסט ארוך שפרסם לקלחת הפוליטית המנומנמת לכאורה אך המבעבעת מאחורי הקלעים והאשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו באחריות למצב הפוליטי הנתון.

לדברי לפיד, "את הממשלה הבאה אפשר להקים ביומיים. היא תהיה מבוססת על 79 ח"כים (כחול לבן, הליכוד, ישראל ביתנו, העבודה). יציבה, כלכלית, אזרחית. למול האתגרים הביטחוניים יהיה ראש ממשלה שהיה רמטכ"ל, שר בטחון שהיה רמטכ"ל. את הכלכלה לא ינהלו האנשים שהובילו אותנו לגירעון מבהיל של 53 מיליארד שקל. הזהות היהודית של מדינת ישראל תשמר, אבל הכפיה הדתית תיפסק. הקשרים עם המפלגה הדמוקרטית ויהדות ארה"ב ישוקמו. אפשר יהיה לעשות סדר ביחסים בין הכנסת לבית המשפט העליון בלי להרוס את הדמוקרטיה. תהיה לנו אחדות באמת, לא בתיאוריה".

"את כל זה עוצר אדם אחד, עם שלושה תיקים פליליים חמורים, חשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים. כל זה עוד לפני שנחקרה לעומק המעורבות שלו בפרשת הצוללות. אם האיום האיראני הוחמר, זה קרה במשמרת שלו. אם הגירעון יצא משליטה, זה קרה במשמרת שלו. הוא מינה שרים בשביל ההישרדות הפוליטית שלו במקום החלטות מקצועיות, של האנשים המתאימים במקומות הנכונים. נתניהו היה פעם ראש ממשלה טוב. עבדתי איתו. הוא כבר לא. הוא הפך לנטל. על מפלגתו ועל מדינתו".

לפיד ממשיך בדבריו, ומתייחס לתחזיותיו הכלכליות של נתניהו, "לפני חודש נתניהו סיפר לנו שמצבה של מדינת ישראל מעולם לא היה טוב יותר. השבוע הוא טוען שהכל בקריסה והאיום האיראני קרוב מתמיד. אפילו אם זה היה נכון, נתניהו במצבו הנוכחי הוא האדם האחרון שאפשר לסמוך עליו שיוביל אותנו. הוא עסוק מדי בענייניו הפליליים, הוא לחוץ מדי, כבר אין לו את שיקול הדעת שהיה לו פעם. מה הטענה שלו בעצם? שהמדיניות שלו נכשלה לגמרי אז צריך לתת לו להמשיך בה?"

"כמו כל מי שראה את בני גנץ בקבינט, בזמן מלחמה, אני מעדיף אותו בהרבה. את שיקול הדעת. את השקט הפנימי. את היכולת לעבוד בצוות ולהוציא מאנשים את המיטב. זה מה שאנחנו צריכים עכשיו. לעבוד יחד. להזכר שאנחנו יחד. לבנות יחד את כל מה שנהרס בינינו בשנתיים-שלוש האחרונות. ממשלת אחדות תחזיר לנו את כל זה".

"כשהממשלה טובה, אזרחים אינם חושבים עליה. היא פשוט עובדת. החינוך טוב יותר, המחירים נמוכים יותר, במיון צפוף פחות. זה מה שתעשה ממשלת אחדות. בלי דרמה. בלי רעש. בלי שנריב כל הזמן. מגיע לנו כמה שנים שקטות ויעילות, שבהם החיים שלנו ישתפרו. אדם אחד מונע את זה. אפילו לא מבקשים ממנו ללכת הביתה. כל מה שאומרים לו זה שהוא לא יוכל להיות ראש ממשלה בשנתיים הקרובות, עד שענייניו המשפטיים יתבררו. אני מבין שהוא לא מת על זה, אבל זה מה שהמדינה צריכה. והמדינה חשובה יותר"

השארת תגובה