בבית הספר הקימו שוק ארבעת־המינים לתלמידים

לאחר חודש ימים, במהלכו למדו התלמידים את הלכות ארבעת־המינים, הפתיע אותם מנהל בית־הספר במיזם מעניין • במה שלמו התלמידים? לא בכסף שאתם מכירים • 'לשמור ולעשות'

תיכון מעיין - ארבעת המינים (3)
תיכון מעיין - ארבעת המינים (3)

טרם התקדש יום־הכיפורים הפעילה הנהלת תיכון מעיין בפ"ת שוק ארבעת־המינים מיוחד לתלמידי התיכון. היוזמה המעניינת היא למעשה סיום מבצע שארך כחודש ימים. במהלך החודש למדו התלמידים את הלכות ארבעת־המינים הכוללים את פרטי הדינים והחומרות הקיימות בכל אחד מארבעת־המינים. התלמידים התבקשו לגלות מעורבות בלימוד ההלכות ולשננם בבית – לאחר שעות הלימודים.

כאמור, ביום ה', ערב יום־הכיפורים, כאשר הגיעו התלמידים ללימודים, גילו התלמידים להפתעתם, כי הנהלת בית־הספר פתחה להם בתוך שטח בית־הספר שוק ארבעת־המינים. לתלמידים נאמר כי 'התשלום' כבר התבצע במהלך החודש האחרון, במהלכו הם למדו ושננו את הלכות ארבעת המינים, ולאור זאת, הם אינם צריכים לשלם עבור ה'סטים' שהם יבחרו.

מנהל בית־הספר, הרב איתמר עמר, אמר במהלך הפעלת השוק המיוחד: ”השנה קרה משהו שלא קרה כבר כמה שנים; הראשון בספטמבר יצא בראש־חודש אלול, מה שהשאיר לנו חודש שלם של הכנה מקסימלית ללימוד הלכות החגים הקרבים. החלטנו למנף את זה ולהקיף עם התלמידים את כל הלכות ארבעת המינים, ולבסוף לקיים שוק ארבעת המינים מיוחד, בבחינת 'ללמוד וללמד – לשמור ולעשות ולקיים'”.

השארת תגובה