פיגוע אנטישמי: שני הרוגים בגרמניה

שני בני אדם נהרגו במתקפות ירי על בית כנסת ודוכן מזון בעיר האלה שבגרמניה. המחבל תיעד את עצמו מנסה לחדור לבית הכנסת אך ללא הצלחה • בבית הכנסת היו בין 50 ל-70 מתפללים בעת הירי

החשוד בירי, שטפן באלייט
החשוד בירי, שטפן באלייט

שני בני אדם נורו למוות ושניים נוספים נפצעו קשה בפיגוע שהתרחש היום בעיר האלה שבגרמניה.

שר החוץ הגרמני הייקו מאס אמר כי הירי מחוץ לבית הכנסת בעיר האלה שבמזרח המדינה "פוגעת ישר בלבינו. על כולנו לפעול נגד אנטישמיות במדינה".

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, גינתה את אירוע הירי סמוך לבית כנסת.

משגרירות ישראל בברלין נמסר: "לפי דיווחי התקשורת המקומית ההרוגים הם עוברי אורח. נערה שיצאה מהרכבת וצעדה ברחוב ליד בית העלמין היהודי וגבר שהיה בחנות. ככל הידוע לנו בשעה זו אין ישראלים בין ההרוגים".

המתקפה התרחשה בשני מוקדים: האחד בכניסה לבית כנסת והשני בדוכן מזון באחד מפרברי העיר.

חשוד אחד נעצר על ידי המשטרה המקומית, ושניים נוספים נמלטו לכיוון העיר מינכן ברכב גנוב.

כוחות משטרה וגורמי רפואה פינו את המתפללים מבית הכנסת.

שר הפנים הגרמני מסר הערב כי הרקע למתקפת הירי ליד בית כנסת – הוא אנטישמי.

מדובר במחבל שטפן באלייט, אזרח גרמניה ופעיל ימין קיצוני בן 27, שתיעד עצמו שניות לפני הירי ואמר: “היהודים הם שורש כל הבעיות”. הוא הגדיר את עצמו כ”מכחיש שואה” והשמיע אמירות אנטישמיות נוספות.

החשוד תיעד את האירועים בשידור חי, כאשר בסרטון מתועד הירי לעבר שני בני אדם ולאחר מכן ניסיון פריצה כושל לתוך בית הכנסת.

לדברי עד ראייה אחד החשודים חבש קסדה ומעיל צבאי, ופתח בירי לעבר המסעדה. עד ראייה נוסף סיפר כי אחד החשודים השליך רימון יד אל בית הקברות היהודי הסמוך לבית הכנסת.

יו״ר רבני גרמניה סגן יו״ר הועדה המתמדת של ׳ועידת רבני אירופה׳ ורבה של פרנקפורט הרב אביחי אפל אמר הערב בתגובה לפיגוע בהאללע:

׳כולנו מזועזעים מהרצח הנוראי ומהניסיון לפיגוע בבית הכנסת בהאללע במהלך יום הכיפורים. בעת בו הקהל התאסף לתפילה ולבקשת רחמים על כלל ישראל, מפגע נאצי ניסה לפגוע במתפללים התמימים ולבסוף רצח שני עוברי אורח.

׳ועידת הרבנים האורתודוקסים בגרמניה קוראת לחיזוק השמירה על כלל המוסדות היהודיים בעת בה מפגעים חשים כי בידם למצוא סדקים בשמירה.

אנו מברכים ומודים לשירותי השמירה והמשטרה שפועלים במהלך כל השנה ובמיוחד מאז הפיגוע במקום והעניקו למתפללים תחושת ביטחון להמשיך את תפילות יום הכיפורים.

׳תחזקנה ידי חברי הקהילה הרב והעומדים בראשה. קהילות הקודש בגרמניה ימשיכו באורח חייהם היהודי בתפילות ובלימוד התורה בכל המוסדות היהודיים ובבתי הכנסת ביתר שאת וביתר עוז ללא חשש וללא מורא ולא ניתן לאנטישמים להפריע לחיינו היהודיים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "פיגוע הטרור נגד הקהילה בהאלה שבגרמניה ביום הכיפורים, היום הקדוש ביותר לעמנו, הוא עוד ביטוי לכך שהאנטישמיות באירופה מתגברת.

בשם העם בישראל אני שולח תנחומים למשפחות הקורבנות ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. אני קורא לשלטונות בגרמניה להמשיך לפעול בנחישות נגד תופעת האנטישמיות".

אלוף (במיל׳) יואב גלנט, שר העלייה והקליטה הגיב על ארוע הטרור בגרמניה ביוה״כ: ״ארוע הטרור בגרמניה הוא עדות נוספת לכך שהאנטישמיות זוקפת את ראשה באירופה.

‏כשר העלייה והקליטה אני קורא לכל יהודי אירופה לממש את החזון הציוני כדברי הנביא יחזקאל – ״וקבצתי אתכם מן העמים ואספתי אתכם מן הארצות אשר נפצותם בהם ונתתי לכם את אדמת ישראל״

השארת תגובה