בפתח תקוה: הגבאים במרכז

הצלחה גדולה לכנס הגבאים של המועצה הדתית פ"ת ביוזמתם של הממונה על המועצה הדתית בעיר פלטיאל איזנטל ומנכ"ל המועצה עופר אברהם ובשיתוף התאחדות בתי הכנסת בישראל. בכנס קיבלו הגבאים כלים מעשיים לניהול בית הכנסת

כנס גבאים מועצה הדתית פתח תקווה - צילום גבי בוטיל (3)
כנס גבאים מועצה הדתית פתח תקווה - צילום גבי בוטיל (3)

עם הגעת הגבאים חיכתה להם תערוכה שבה נערכה הצגת יצרנים מתחום בתי הכנסת, לאחר מכן נערכו  הרצאות מקצועיות לניהול נכון ותקין של בתי הכנסת, כגון ביטוח, בחירת גבאים התנהלות מול מתפללי בתי הכנסת ועוד.

כנס הגבאים הגדול נערך ביום ה' באולמי 'מייפל' בפתח תקווה, במעמד ראש העיר פ"ת רמי גרינברג, הרב הראשי הגאון הרב מיכה הלוי, רב שכונות הצפון הגאון הרב משה פינטו, הממונה על המועצה הדתית פ"ת פלטיאל איזנטל, מנכ"ל המועצה הדתית עופר אברהם, סמנכ"ל המועצה הדתית ומנהל מחלקת הכשרות ינון פרסיק  סגן ראש העיר איציק דיעי, חברי מועצת העיר גילה בן נאים וצבי בליץ, ומ"מ ראש העיר אוריאל בוסו.

ראש העיר רמי גרינברג הודה בדבריו לגבאי בתי הכנסת שעושים רבות בהפעלת בתי הכנסת במשך כל השנה ובפרט בתקופת החגים בהם מתפללים רבים פוקדים את בתי הכנסת. גרינברג שיבח בדבריו את פעילות המועצה הדתית בראשותו של פלטיאל איזנטל והמנכ"ל עופר אברהם על פעילותם הענפה והסיוע הרב לבתי הכנסת בעיר . בדבריו ציין ראש העיר על שיתוף הפעולה הפורה בין העירייה למועצה הדתית לטובת כלל הציבור.

הממונה על המועצה הדתית פ"ת, פלטיאל איזנטל סקר בפני משתתפי הכנס את פעילות המועצה הדתית על מחלקותיה השונות. והדגיש כי המועצה הדתית רואה בגבאים שליחי ציבור אשר עושים מלאכתם נאמנה במסירות רבה "אני רואה חשיבות רבה בקיומו של כנס גבאים מסוג זה אשר נותן כלים מעשיים ומענה מקיף לעבודתו הרבה של הגבאי. לקראת ראש השנה חולקו שופרות לבתי הכנסת, יצאו עשרות אוטובוסים במהלך חודש אלול ובעיצומו של ימים נוראים למסע סליחות בירושלים, חברון ובקברות צדיקים באזור צפת. חולקו מחזורים לימים הנוראים והחגים. אנו עומדים לרשותכם בכל ימות השנה"

הרב הראשי הגאון הרב מיכה הלוי דיבר על קדושת בית הכנסת וציין בדבריו כי לקראת חג הסוכות ראוי שכל בית כנסת ובית כנסת יבנה סוכה בה יוכלו להשתמש אנשים מבוגרים ותושבים הגרים בסמיכות לבית הכנסת שאין להם אפשרות או מקום לבנות סוכה.

בסיום דבריו הודה מר פלטיאל באופן אישי למנכ"ל מר עופר אברהם על ניהול המועצה ביד רמה ובסיועו של הסמנכ"ל הנמרץ מר ינון פרסיק. כן הודה מר פלטיאל למפיק האירוע מר אלי בן הרוש יו'ר התאחדות בתי הכנסת על ההפקה המקצועית והחשיבה על כל פרט.

מר אלי בן הרוש, יו"ר התאחדות בתי הכנסת: "במהלך הכנס קיבלו הגבאים טיפים מעשיים בנושא בחירות לבתי כנסת, איך עושים את זה נכון. נגענו בכל הנושא של אחריות אישית של גבאים, ביטוח בתי כנסת, זיהוי וסימון ספרי תורה, סמכויות הגבאי מול הקהילה, מכירת מצוות ופרסום חובות המתפללים"

הכנס נערך סביב שולחנות ערוכים ובליווי להקת פרחי ירושלים בניצוחו של מר חנן אביטל. בתום האירוע חולקו לגבאים תיק גבאי ובו ספר הגבאי, שלטים לבית כנסת, לוח דינים ומנהגים וערכת עזרה ראשונה. כמו כן נערכו הגרלות על ספר הפטרות תנ"ך מלא הוצאת קורן , ערכת עטרת מלכות לתיק טלית ותפילין, וערכה מיוחדת לסימון ספרי תורה לחגים,  מתנת התאחדות בתי הכנסת והמועצה הדתית.

השארת תגובה