חג: עוצרים את עבודות הכבישים בדרך לירושלים

ח"כ הרב מקלב פנה למנכ"ל חברת נתיבי ישראל ובפעילות משותפת עם חבר מועצת העיר ירושלים הרב דוד זהר הובהר כי לא יתבצעו עבודות בכביש 1 ובכניסה לבירה בימים אלו אשר יפריעו לתנועה

עבודות בכביש
עבודות בכביש

עומסי תנועה כבדים ופקקי הענק אשר הפריעו לעולים לירושלים בתקופה האחרונה עקב עבודות התשתית שמבצעת חברת נתיבי ישראל בכבישים, צפויים להיפסק בתקופת החגים זאת לאחר פניית חבר הכנסת הרב אורי מקלב למנכ"ל חברת נתיבי ישראל אשר ביקש לעצור את העבודות בערבי החגים ובייחוד בלילות בהם עם ישראל עולה לירושלים ולכותל המערבי לשפוך שיח ולאמירת הסליחות מידי ערב.

במקביל פנה ח"כ מקלב באמצעות מחזיק תיק התחבורה ופיקוח התשתיות חבר מועצת העיר הרב דוד זהר לעיריית ירושלים כי לא יבוצעו עבודות תשתית בכניסה לעיר בערבי החגים ובימי הסליחות. בעיריית ירושלים ציינו כי לא יתבצעו עבודות אלא אך בתוך האתרי העבודה וללא כל הפרעה לתנועה כמו כן בלילות לא יתבצעו עבודות כלל בכניסה לבירה.

במכתבו למנכ"ל חברת נתיבי ישראל מציין ח"כ הרב אורי מקלב כי בתקופה האחרונה חב' "נתיבי ישראל" מבצעת עבודות בכביש מס' 1 בדרך ירושלים-ת"א משני צדי הכביש, כשהעבודות מתבצעות בשעות הערב והלילה, בימים האחרונים נתקלו נוסעים רבים בעומסי תנועה כבדים ביותר בדרך זו בשעות הקטנות של הלילה, ואנשים רבים מהמרכז שבקשו לשוב לביתם לאחר אמירת "סליחות" בירושלים או להיפך, נתקעו שעה ממושכת ביותר בכביש כתוצאה מהעבודות הללו.

העומס הנ"ל מוסיף הרב מקלב מתגמד לעומת העומס הצפוי, בארועי הסליחות הגדולים בשבוע הקרוב. כאשר אלפים רבים של אנשים יעשו דרכם מידי ערב, מערי המרכז לירושלים וממנה, לתחנונים ותפילה, ולאמירת סליחות ברחבת הכותל המערבי. והתנועה תהיה ערה ביותר בלילות בהם צפויים להגיע רבבות רבות של מתפללים מכל הארץ, שכן מדובר בימים גדולים לתפילה ועם ישראל עולה לירושלים לשפוך שיח תפילה ותחנונים.

על מנת למנוע עומסים כבדים ובלתי נסבלים בימים אלו בדרך לירושלים וממנה, אבקשך לדאוג להפסקת העבודות בכביש זה בימים אלו – עשרת ימי תשובה, לרווחת הציבור ולתועלתו. אודה לך על הפסקת העבודות בכביש זה כמתבקש, על מנת לאפשר לציבור הנוסעים לעלות לירושלים באופן סביר, ולמנוע סבל ממושך ומורט עצבים בכביש. כאמור בחברת נתיבי ישראל הודיעו לח"כ מקלב ובעיריית ירושלים בפעילות חבר מועצת העיר הרב דוד זהר כי לאור הפניה לא יתקיימו עבודות אשר יגרמו לעומסי תנועה בצירים המובילים לירושלים.

השארת תגובה