נשיא רוסיה בברכה ליהודי רוסיה

כמדי שנה, נשלח המכתב אל לשכתו של רבה הראשי של רוסיה • "לציין במיוחד את ההתייחסות המכובדת של הארגונים היהודיים ברוסיה למורשת האבות", כתב הנשיא

אגרת פוטין אל היהודים
אגרת פוטין אל היהודים

לקראת ראש השנה, הגיעה אל לשכתו של רבה הראשי של רוסיה רבי בערל לאזאר, אגרת ברכה ששיגר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בעבור כל יהודי רוסיה.

במכתבו מברך הנשיא: ״הנני מברך אתכם לקראת חג ראש השנה ע"פ הלוח הדתי היהודי. חג עתיק ימים זה, מסמל את שאיפת האנשים לטיהור רוחני ולשיפור עצמי, מעודד אותם לדאוג לטוהר מחשבותיהם ומעשיהם. חשוב במיוחד לציין את הארגונים היהודיים ברוסיה, אשר מתייחסים בכבוד רב אל מורשת האבות, מורשת רוחנית והיסטורית רבת ערך, וגם מעבירים את המסורת והמנהגים של עמם אל הדור הצעיר״. ומסיים: ״אני מאחל בכנות, שהשנה החדשה תביא לכם רווחה, אושר ועושר. על החתום: ולדימיר פוטין״.

הברכה מתפרסמת גם באופן רשמי על-ידי משרד נשיא רוסיה, ומקבלת פרסום רב בכל רוסיה, דבר המשפיע רבות על יהודים רבים, המתעוררים ומצטרפים אל אלפי היהודים שימלאו את כל בתי הכנסת הפזורים בערי רוסיה, ומופעלים על ידי מאות שלוחי חב״ד ברחבי המדינה.

בבית הכנסת המרכזי ״מארינה רושצ׳ה״ שבמרכז מוסקבה, הושלמו ההכנות לקליטת ההמונים, ונעשו הרחבות ושיפורים רבים לטובת הכלל, בגשמיות וברוחניות.

השארת תגובה