נחיתת המטוס החדש של אל על : ירושלים של זהב

מטוס "ירושלים של זהב"- הדרימליינר ה-12 של אל על נחת בנתב"ג • המטוס חלף בגובה נמוך מעל ירושלים • הראשל"צ הגרמ"ש עמאר קבע את תפילת הדרך בפתח המטוס

המטוס לאחר הנחיתה בנתב"ג | צילום: עופר חג'יוב
המטוס לאחר הנחיתה בנתב"ג | צילום: עופר חג'יוב

מטוס "ירושלים של זהב", הדרימליינר ה-12 של אל על, נחת בסוף השבוע בנתב"ג. בדרכו לנתב"ג חלף על פני אזורים מרכזיים בירושלים ואפשר לאלפי תושבי העיר לראותו מקרוב. בזמן הטיסה מעל ירושלים, התקיימה שיחת טלפון בין הקברניט עדי ברוידא, שהטיס את המטוס ממפעלי בואינג בסיאטל שבארה"ב, לנשיא המדינה מר ראובן ריבלין. עם נחיתת המטוס בנתב"ג, התקיים טקס קבלת פנים חגיגי במעמד שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', ח"כ ניר ברקת, הרב הראשי לירושלים הראשל"צ הגרש"מ עמאר, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, בכירי הנהלת אל על בראשות יו"ר החברה אלי דפס והמנכ"ל גונן אוסישקין ומוזמנים רבים. עם נחיתת המטוס, הרב הראשי לירושלים הראשל"צ הגרש"מ עמאר עלה למטוס כשהוא מלווה ע"י מנכ"ל אל על ורב החברה וקבע את תפילת הדרך בפתח המטוס.

דברי ברכה השמיעו שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' וראש עיריית ירושלים משה ליאון. גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על אמר באירוע: "כי מטוס הדרימליינר נושא בגאון את המגן דויד על זנבו וקרוי על שם עיר הבירה של מדינת ישראל, ירושלים. זו גאווה ישראלית שצוותי אוויר והקרקע של אל על הביאו את המטוס הזה מסיאטל הרחוקה. אין סמלי מזה שנוסע מתחיל או מסיים את מסעו במטוס ששמו "ירושלים של זהב". תקוות, חלומות, תפילה והתעצמות רגשית קשורים בעיר הזאת, ירושלים".

כאשר המטוס חלף מעל ירושלים התקיימה שיחת טלפון בין הקברניט לבין נשיא המדינה. בשיחה ביניהם בירך נשיא המדינה את אל על ואמר "אני רוצה להגיד לכם כירושלמי, בן ירושלים, אתם מגיעים הביתה. אל על, הכי בבית בירושלים. אתם מנמיכים מעל ירושלים והלב שלנו ממריא אליכם. כל הכבוד לכם אל על. כאן ירושלים, שלום וברכה לכם. ברוכים אתם וברוכים תהיו". קברניט עדי ברוידא הנרגש השיב לנשיא ואמר: "תודה על הברכה מחממת הלב. אני נרגש לדבר איתך בעודנו טסים מעל העיר ירושלים במטוס הדרימליינר החדש של אל על. העיר נראית נפלא מלמעלה. תודה על ההזדמנות החד פעמית לשוחח איתך במעמד מרגש זה. כאן צוות טיסה LY1789 נפרד לשלום ונערך לנחיתה."

המטוס, שסימונו4X-EDM הגיע היישר ממפעל בואינג בסיאטל, ארה"ב. המטוס מעוצב בצבעי כחול וזהב המשולבים לכל אורכו, ונישאים גם בדגל ישראל המתנוסס על זנב המטוס ולוגו החברה בקדמתו. מרגע כניסת המטוס לחופי ישראל, ליווה אותו מטוס נוסף אשר תיעד את הטיסה של המטוס מעל ירושלים על רקע הנופים המרשימים של העיר.

עם הגעת מטוס "ירושלים של זהב", צי מטוסי הדרימליינר 787 של אל על מונה כעת 12 מטוסים מדגם 787-9 מתוך 16 שצפויים להיות סך הכל בצי עד שנת 2020. מטוסי הדרימליינר מופעלים בנתיבי החברה הישירים לניו יורק וניוארק, לוס אנג'לס, מיאמי, לאס וגאס, סן פרנסיסקו, טורונטו, לונדון, פאריס והונג קונג. בהמשך השנה ועם הצטיידות החברה במטוסי 787-8 נוספים, תחל הפעלתם גם בנתיבים הישירים לבייג'ינג, בומביי, טוקיו ושיקאגו.

 

השארת תגובה