הרמטכ"ל העניק צל"ש לסגן-אלוף מ' ז"ל

צל"ש לאחר מותו
צל"ש לאחר מותו

הבוקר (א׳) התקיים טקס הענקת צל"ש (ציון לשבח) ראש המטה הכללי לסגן-אלוף מ' ז"ל על פועלו במבצע המיוחד בחאן יונס, ביום 11 בנובמבר 2018.

הטקס התקיים בביתו של סא״ל מ׳ ז״ל, אליו הגיע ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מתוך כבוד והערכה למשפחה. אל הרמטכ"ל התלוו ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן ומפקדים נוספים.

במהלך הטקס הוענק לסא"ל מ' ז"ל, ממערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין, צל"ש הרמטכ"ל, על פעילותו במבצע בו פעל עם צוותו, בשטח אויב, בנחישות, בקור רוח ובאומץ, להגנה על חבריו מתוך יוזמה וחתירה למגע, ועל שנטל תפקיד קדמי בהשתלטות על האויב ופעל בתושייה לקידום ההשתלטות. בשמו של סא״ל מ׳ קיבלו את הצל״ש הוריו, אלמנתו וילדיו.

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: ״זהו מקרה יוצא דופן של גבורה בולטת. אני מכיר את מ׳ עוד מהימים שהוא היה קצין צעיר בחטיבת 'הצנחנים'. לצד הכישורים הרבים שלו הוא היה איש צנוע, איש שתוכו כברו, איש של אמת, איש שידעת שמה שאתה רואה זה מה שיש. הפעילות בה נהרג היא חלק מאירוע שיכול היה להסתיים באופן הרבה יותר חמור. הוא קיבל החלטה שבעזרתה הצליח ליצור את התנאים כדי שלא נתדרדר למשבר בעל השלכות אסטרטגיות. אני מצדיע למ׳ על האופן בו פעל. רק מי שהיה בכאלה מצבים יודע אילו עוצמות, לחצים וכובד של שיקולים מונח על הכתפיים ומתרוצץ בראש בשברירי השניה הזו. לא רק
אני מלא הערכה למ׳. בשם צה״ל כולו אני אומר תודה על האופן שבו פעל ברגעים הללו. מ׳ היה קצין מיוחד וייזכר כדמות מופת. אשריו של מ׳ שזכה גם לאישה מיוחדת כזו, ואני אומר לילדים – אשריכם שיש לכם אימא כזו ומשפחה כזו. מ׳ גדל במקום שהצמיח את כל זה, ואי אפשר להחמיץ את העוצמה שיש במשפחה הזו. אני מודה לכם בשם צה״ל, זהו יום לא קל והדבר המרכזי שצריך להישאר ממנו הוא גאווה. אני מעריך מאוד את פועלו של מ׳, ומצדיע לו גם בהיעדרו".

בהמשך היום עתידים להתקיים טקסי הענקת צל"שים ותעודות הערכה באגף המודיעין ובחיל-האוויר.

השארת תגובה