חגיגות 70 שנה למכון ויצמן

מכון ויצמן למדע ומכון דוידסון לחינוך מדעי הזמינו את הקהל הרחב לערב עם מגוון פעילויות לילדים ולנוער, הרצאות מפי מדענים פורצי דרך, הדגמות מדע מלהיבות, פעילויות בגן המדע, התנסות בתעתועי חושים ועוד

האקוספרה בגן המדע
האקוספרה בגן המדע

ביום, חמישי חל ליל המדענים והמדעניות שבמסגרתו פתח מכון ויצמן למדע את שעריו וקיים מגוון פעילויות חינמיות למשפחות, בני נוער והקהל הרחב.

השנה ליל המדענים והמדעניות התקיים בסימן "מרעיון למציאות". זהו ערב שהוקדש כולו למדע בגובה העיניים בו ניתנה למשתתפים הזדמנות לשמוע הרצאות של מיטב החוקרים, להשתתף בסדנאות מדע, לצפות בהדגמות מדעיות, לבקר במוזיאון גן המדע.

השנה, לרגל חגיגות שנת ה-70 למכון ויצמן למדע התקיים שפע חסר תקדים של פעילויות מיוחדות: 30 מדענים ומדעניות מספרים מה הם עושים במעבדה, 60 סדנאות ומשחקים לכל המשפחה, גן המדע ובית ויצמן – ניסויים, הדגמות מדעיות ומופעים כגון "מדע על הבמה", קרטושקס, שירה בציבור, "מסיבת התה של ורה". בנוסף, נפתח מתחם האיחוד האירופי ובו הצגת פרויקטים שזכו במענקי מחקר של האיחוד האירופי.

בין הסדנאות הייחודיות: אומנות הציור הכימי, מכונית בומרנג, הכנת פצצת אמבט, חשמל מפירות וירקות, פענוח ה-DNA ועוד.

בנוסף, התקיימו הרצאות במגוון נושאים, ביניהן הרצאה מאת פרופ' דניאל זייפמן, נשיא מכון ויצמן למדע, בנושא "ההרפתקה המופלאה של המדע", פרופ' דן יקיר, זוכה פרס ישראל 2019, על "אמת או מיתוס? על עצים והתחממות גלובלית" ועוד הרצאות על "האם נגיע בקרוב למאדים?", "סקר האוכלוסין הגדול של הטבע", "מדוע אנו מזדקנים?" ועוד. כמו כן, התקיימו מופעי הדגמות מדעיות לכל המשפחה.

ד"ר ליאת בן-דוד, מנכ״לית מכון דוידסון, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן: "פעם בשנה, בליל המדענים והמדעניות, מכון ויצמן ומכון דוידסון מצטרפים לחגיגה הארצית של הנגשת המדע לכולם, חגיגה שהיא מהות העשייה של מכון דוידסון לחינוך מדעי לאורך השנה כולה. עבורנו, המדע הוא חלק מכל מה שאנו עושים והוא תמיד מסקרן, מעניין ומרגש. השנה אנחנו חוגגים פעמיים – את ליל המדענים והמדעניות ושבעים שנה למכון ויצמן: אנחנו מזמינים את הציבור כולו להצטרף אלינו ולהכיר את מיטב המדע של המכון – מקור של גאווה ישראלית ברמה בינלאומית".

השארת תגובה