ועדת הבחירות; 14 קלפיות בסימן שאלה

ועדת הבחירות המרכזית פרסמה את תוצאות האמת לציבור בתוספת הסתייגות קלה – התוצאות הרשמיות יוצגו בפני הנשיא ביום רביעי הקרוב

אזרח מצביע בקלפי בג'לג'וליה (צילום: משה מילנר/לע"מ)
אזרח מצביע בקלפי בג'לג'וליה (צילום: משה מילנר/לע"מ)

מזכירות ועדת הבחירות המרכזית פרסמה את תוצאות הבחירות לכנסת ה 22 תוך הבהרה, כי על אף שתוצאות אלו מפורסמות לאחר הליכי בדיקה ובקרה רבים ומדוקדקים שביצעה הוועדה, הרי שיחד עם זאת, אלו אינן התוצאות הרשמיות. התוצאות הרשמיות יפורסמו ביום ד', ה-25.9.19 ויוגשו לנשיא המדינה.

עוד מדגישה הוועדה, כי תוצאות אלו אינן כוללות את תוצאות ההצבעה ב-14 קלפיות, אותן ממשיכה הוועדה לבדוק בבדיקה מעמיקה ויסודית, נוכח העובדה שבקלפיות אלו אירעו במהלך יום הבחירות אירועים חריגים בתחום טוהר הבחירות. בדיקתן הסופית טרם הסתיימה. מקרים אלו נתגלו חלקם ע"י סיירת מפקחי טוהר הבחירות של ועדת הבחירות המרכזית, חלקם ע"י מזכירי ועדות הקלפי וחלקם ע"י נציגי הסיעות.

כמו כן, תוצאות אלו אינן כוללות את תוצאות ההצבעה בקלפי מס' 9.0 בפורידיס בה היה ניסיון לזיוף ע"י הוספת פתקי הצבעה; לקראת סוף יום הבחירות התקבל בוועדת הבחירות המרכזית דיווח ממפקח טוהר הבחירות לעניין האירוע. לאחר התייעצות עם יו"ר ועדת אזורית חדרה, הוחלט כי הקלפי לא תספר במקום אלא תובא בשלמותה לוועדת הבחירות המרכזית ותבדק שם. הקלפי נבחנה ע"י ועדת הבחירות המרכזית, בחינה מעמיקה ויסודית ונמצאו בה ראיות ממשיות לחשד לעבירה והיא תועבר לחקירת המשטרה.

במהלך הימים הקרובים ועד לפרסום התוצאות הרשמיות, צפויה הוועדה לבדוק במסגרת מבצע "נוהל טוהר הבחירות" כ-2000 קלפיות שנבחרו, חלקן באופן אקראי לפי פרמטרים שונים וחלקן כתוצאה מאירועים ביום הבחירות. יצויין, כי במסגרת זו כבר נבדקו 740 קלפיות. כמו כן, יבדקו פניות והשגות שיגיעו מהציבור.

ייתכן וגם לבדיקות אלו יהיו השלכות על התוצאות הסופיות.

הוועדה שומרת לעצמה את הזכות לבחון את התוצאות בכלי בקרה נוספים שונים, ולכן התוצאות המתפרסמות כאן עדיין כפופות לשינויים והתאמות.

השארת תגובה