ליברמן: החרדים לא אוייבים

יו"ר ישראל ביתנו התייחס לתוצאות הבחירות: "לא נדון על שום אפשרות של להקים ממשלה בלי התחייבות ברורה מראש כמו גיוס בני הישיבות ולימודי ליבה בחינוך החרדי"

אריה דרעי ואיווט ליברמן
אריה דרעי ואיווט ליברמן

יו”ר ‘ישראל ביתנו’, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, יצא הבוקר לעיתונאים שהתקבצו ליד ביתו ביישוב נוקדים והבטיח עמידה בכל התחייבויותיו לבוחר.

“מנדט לפה או לשם לא ישנה את התמונה. המסקנה ברורה. כל מה שאמרנו מתממש. יש אופציה לכינון ממשלת אחדות ליבראלית רחבה ואנחנו אכן נגיד שלא נצטרף לשום אופציה אחרת”.

הוא התחייב: “לא נשב בממשלה עם המפלגה הערבית המשותפת – זה אבסורד. לכן כולם צריכים להבין שחבל לבזבז את הזמן ולהפעיל לחצים ולנסות להתדיין.

“צריך להיכנס מהר למסלול אפשרי אחד. כיוון שלאף אחד אין 61 ממליצים להקמת ממשלה צרה, לא יהיו 61 מומלצים לפיזור הכנסת. כל מי שחושב שקיימת אופציה של בחירות חדשות – אין אופציה כזו”.

עוד אמר: “התאכזבתי מנאומו של בני גנץ. לא שמעתי דברים ברורים. לא נדון על שום אפשרות של להקים ממשלה בלי התחייבות ברורה מראש כמו גיוס בני הישיבות עם כל נקודה ופסיק כמו שהדבר עבר בקריאה ראשונה. תנאי סף נוסף לכניסה לממשלה היא לימודי ליבה בחינוך החרדי. נתנה כל תמיכה ממשלתית בהכנסת לימודי ליבה. לא נוותר על ביטול חוק המרכולים ותחבורה ציבורית בשבת.

“אלה תנאי הסף ועד שלא נשמע את הדברים בצורה ברורה לא נדבר עם גנץ או נתניהו. האמינות שלנו חשובה ואנחנו לא מתכוונים לסגת מההתחייבויות לבוחר גם לא מילימטר. לא אבזבז זמן על שיחות סרק. אין מגעים וכל מה שנעשה נעשה בצורה שקופה וגלויה. לא יהיו מגעים מתחת לשולחן”.

יו”ר ישראל ביתנו התייחס גם למפלגות החרדיות ואמר: “השיח של שנאה ששמענו היה חד צדדי – מכיוון החרדים בלבד. אנחנו יריבים פוליטיים אנחנו רואים את העתיד של המדינה אחרת, אבל הם לא אויבים – לא גפני ולא ליצמן.

“השיח של שנאה, בנוסח ‘עמלק’, חבל שגפני לא פירש מה דינו של עמלק. כל זה היה רק מצד אחד. אין מצידנו שיח של שנאה. רוצים מדינה נרומלית, על פי עקרון חיה ותן לחיות. אני לא מבקש לפתוח מרכולים בבני ברק, ואף אחד לא יסגור מרכולים בשבת באשדוד”.

לדבריו אין שום סיכוי שמפלגתו תשב בממשלה צרה עם החרדים כשם שלא תשב עם הרשימה המשותפת.

יצוין, כי אם לא מקמים ממשלה בתוך שלושה חודשים – יוכרז על בחירות חדשות, גם ללא הצבעה בכנסת.

השארת תגובה