טיפים של קידום בגוגל לשנת 2019

seo
seo

קידום אתרים בגוגל הוא אחד מתחומי העיסוק שבהם מתרחשים לעיתים קרובות שינויים מהירים, עמוקים ולעיתים מזומנות קשים להסתגלות. זאת, על מנת לנות ולהתאים את אתרי האינטרנט המקודמים לדרישות שמציבים המומחים לדבר, האמונים על הניהול המקצועי ועל הגברת היעילות של מנועי החיפוש. מהם הגורמים העיקריים לשינויים במנועי החיפוש? אילו שינויים חשובים אירעו במהלך השנה האחרונה ומהי המשמעות שלהם?

שינויים במנועי החיפוש ולמה הם מתרחשים

מנועי החיפוש נמצאים איתנו קצת יותר משני עשורים. בתחילת הדרך היו מנועי החיפוש סוג של אינדקס ולא הרבה יותר. נכון להיום המצב שונה למדיי. מנועי החיפוש השונים, וגוגל בראשם, שמו לעצמם למטרה לנסות לנקוט בכל האמצעים על מנת לגרום לכך שהאתרים האיכותיים ביותר והרלבנטיים ביותר לגולשים יופיעו בראש העמוד. זאת, בהתאם לביטויים או מילות חיפוש שהגולשים מקלידים. כל שינוי שמתבצע במנועי החיפוש, מונע מהכוונה הזאת וחותר לשפר את חוויית המשתמש ואת איכות התוצאות. תהליך השיפור הוא הדרגתי וכל אחד מהשינויים מקרב את הגולשים ואת המפעילים של מנועי החיפוש אל המטרה הסופית. בשנים האחרונות, ובכלל זה בשנת 2019, חלו שינויים במנועי החיפוש. בשורות להלן נביא הסברים על חלק מהשינויים.

שינויים במנועי החיפוש וקידום אתרים לשנת 2019

השינויים העיקריים במנועי החיפוש בשנת 2019 נועדו לשפר את איכות האתרים המופיעים במקומות הראשונים במנועי החיפוש. לפיכך מושקעים מאמצים ניכרים בזיהוי תכנים איכותיים מצד אחד ומבנה אתר ידידותי מצד שני. בנוסף, יש משנה חשיבות לקישורים נכנסים לאתרי האינטרנט, תוך שימת דגש על איכות גבוהה.

תכנים איכותיים: ככל שהתכנים באתר יהיו טובים יותר כך האתר שלעם יתקדם יותר בדירוג. ביטוי המפתח לעניין זה הוא "ערך מוסף": ככל שהערך המוסף של התוכן גבוה יותר, כך הסיכוי שהאתר יתקדם יהיה גדול יותר. עם הזמן פיתו מנועי החיפוש אמצעים לבדיקת האיכות של התוכן. בין השאר,  גוגל ומנועי החיפוש האחרים יכולים למדוד את זמן השהייה הממוצע של גולשים באתר ואת מספר הדפים שהם הגיעו אליהם. בנוסף, פותחו אמצעים אחרים להשגת אותה המטרה.

קישורים: בשנת 2019 השתפרו מאד האמצעים המאפשרים למדוד את האיכות של קישורים, ולהבין האם מדובר בקישורים אמיתיים או קישורים סתמיים. במקביל, פותחו אמצעים המאפשרים לאתרים לסלק קישורים בעייתיים, או לכל הפחות לגרום לגוגל להפסיק לסרוק אותם.

במדריך שכתב דניאל זריהן בנושא השינויים שנסקרו לעיל ושינויים נוספים שנעשו במהלך שנת 2019 מאפשרים גם לבעלי אתרים שתקציב הקידום שלהם צנוע, להגיע לתוצאות איכותיות בתוך זמן קצר. זאת, באמצעות שימוש נכון במשאבים וריכוז נכון שלהם בנקודות החשובות. עם זאת, גם במצב הקיים אין תחליף לקידום אתרים מקצועי בגוגל. קידום עצמאי מאפשר להפיק הכנסה מאתר האינטרנט של העסק. קידום מקצועי מאפשר לו להיחשף לקהלים גדולים יותר, ולהגדיל באופן משמעותי את ההכנסות.  כנסו לאתר של דניאל זריהן לסריקה שלמה.

השארת תגובה