אושרה תכנית הבניה בדרך חברון

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אנו ממשיכים לקדם בנחישות תכניות בניה במטרה לחזק את השכונות בעיר, לפתח ולהרחיב את אפשרויות הדיור למשפחות צעירות בעיר ולחזק את ירושלים"

הדמיה לתכנית בניה במתחם אמת המים בדרך חברון - קרדיט למשרד אדריכלים ארי כהן
הדמיה לתכנית בניה במתחם אמת המים בדרך חברון - קרדיט למשרד אדריכלים ארי כהן

הוועדה המקומית לתכנון ובניה בראשות יו"ר הוועדה, מ"מ ראש העיר, אליעזר ראוכברגר אישרה את תכנית מתחם אמת המים בדרך חברון.

התכנית (מס' – 101-0560805) ממוקמת ממזרח לדרך חברון, פינת רחוב אשר וינר, ממערב לשטחי קיבוץ רמת רחל, בשטח המצוי בתחום שיפוט ירושלים ומועצה מקומית מטה יהודה, בסמוך לציר הרכבת הקלה, הקו הכחול. שטח התכנית הינו כ- 19.85 דונם.

התכנית אשר הופקדה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה, מייצרת קישוריות וחיבור לתכנית רמת רחל והמרחב העירוני, שמירה על ערכי הטבע, אמת המים ומבנים לשימור, ומייעדת את השטח למגורים הכוללים 447 יח"ד, מסחר, תעסוקה, מוסדות ציבור ושטח פתוח.

התכנית קובעת חלוקה ל-4 מגרשים, הקמה של כיכר עירונית ויצירת שטח ציבורי פתוח נרחב, עם עצים רבים לשימור בחלקה הדרומי, המלווה את אמת המים כלפיי צפון. התכנית מייעדת שני מגרשים לפיתוח על ציר הרכבת הקלה, המגרש הצפוני בשטח של 2.6 דונם הצמוד לאמת המים, בו קיים מבנה המיועד לשימור ולשימושים של מגורים ומשרדים, פיתוח יתרת שטח המגרש לבניה של 3 מבנים בני 10 קומות לשימושי מגורים מסחר ותעסוקה, 72 יח"ד, בהיקפי בניה של כ- 8,000 מ"ר.

המגרש הדרומי בשטח של 5.4 דונם מיועד לבניה של 3 מבנים בני 30 קומות לשימושים של מבני ציבור, מגורים ומסחר, 374 יח"ד,  בהיקפי בניה של כ- 48,000 מ"ר.

מגרש נוסף בצפון שטח התכנית, בשטח של 855 מ"ר, כולל מבנה לשימור ומיועד לתעסוקה – 4 קומות  בהיקפי בניה של 805 מ"ר. מגרש בייעוד מבנים ומוסדות ציבור  המיועד בעבור מבנה לתנועת נוער.

הוועדה החליטה להרוס את הבניין הפינתי ולהציע במקומו בניין חדש הכולל 10 קומות.

מגישי התכנית הם רשות מקרקעי ישראל ועורך התכנית הינו משרד אדריכלים ארי כהן.

התכנית נידונה בוועדה המקומית לתכנון ובניה היום (11.09.19), והוחלט לאשרה ולהפקידה בוועדה המחוזית.

השארת תגובה