מכרז התאורה הגדול בישראל

השבוע יחלו בעיריית רחובות במהלך להחלפת 11.000 גופי תאורת רחוב חדשים בנורות LED * היקף המכרז, בו זכתה חברת "מנוליד-חרות מערכות", מוערך בכ-40 מיליון ₪, הגדול בישראל מסוגו עד כה

מחזור תאורה
מחזור תאורה

עיריית רחובות ועיריית ראשון לציון מובילות מהלך התייעלות אנרגטית חסר תקדים בישראל עשרות אלפי נורות לתאורת רחובות יוחלפו בקרוב בנורות לד חסכוניות בכוללת יחידת שליטה ובקרה מרחוק. המהלך נועד לשיפור תאורת רחובות העיר לצד חסכון משמעותי בהוצאות בשל החיסכון בחשמל וכפועל יוצא מכך גם תרומה סביבתית. מדובר בפרויקט הגדול ביותר בישראל בתחום גופי התאורה.

ועדת המכרזים המשותפת לעיריית רחובות ועיריית ראשל"צ בחרה בחברת "מנוליד -חרות מערכות", כספק הראשי למתן שירותי תכנון, אספקה, התקנה, מסירה ושירות של גופי תאורת רחוב חסכוניים בטכנולוגיית LED.

מערכות התאורה נשוא המכרז הינן מערכות חכמות וחסכוניות, וכוללות כ-22,000 גופי תאורה עם אפשרות להרחבה ל- 33,000 גופי תאורה חדשים לעיר ראשון לציון וכ-11,000 גופי תאורה חדשים לעיר רחובות.

במהלך זה ייקחו שתי הערים חלק אקטיבי בהפחתת פליטת גזי החממה והתייעלות אנרגטית.

ההערכות מדברות על חסכון משמעותי בחשמל של כ-60% מהוצאות החשמל בגין תאורת רחוב, ובממוצע חסכון של כ- 25% מסך הוצאות החשמל של העיריות. במסגרת הפרויקט ברחובות יותקנו גם מערכות תקשורת על עמודי התאורה ומערכת שליטה ובקרה שתחובר למוקד העירוני.

ראש עיריית רחובות רחמים מלול הסביר, כי  "מדובר במהלך משמעותי שיביא לחסכון ניכר בהוצאות העירייה, ומניח תשתית להרחבת יכולותיה של רחובות כ"עיר חכמה". רחובות חושבת סביבה- ולכן אנו מייחסים חשיבות רבה למכרז חסכוני באנרגיה, שיסייע בשמירה על הסביבה. אני מברך על שיתוף הפעולה עם עיריית ראשון לציון, במסגרת מכרז התאורה הגדול בישראל. "

ניסים סלמן, מנכ"ל החברה לפיתוח רחובות (ה.ל.ר.), ציין, כי "זהו מכרז מורכב וארוך וכעת אנו ניגשים לשלב היישום. בתום המהלך ייפחתו הוצאות העירייה על חשמל וכן תשופר רמת התאורה. כמו כן המכרז כולל הקמת מערך של שליטה ובקרה בגופי התאורה מרחוק וכן התקנת אמצעי תקשורת מתקדמים"

תגובה אחת
  1. חברת tekeff מייצרת מוצר יותר טוב ומתקינה בגואטמלה 13000 חתיכות תוך 4 חודשים ומערכת הרבה יותר טובה

השארת תגובה