הגר"ז הורביץ: "אמליץ על אסף הרופא"

רב קהל עדת חסידים באלעד סייר במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) והתפעל מרמת הכשרות וההקפדה ההלכתית במקום

באסף הרופא
באסף הרופא

ביקור רב רושם נערך במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) בשבוע שעבר, עת הגיע למקום הגאון הגדול הרב זושא הורביץ, רב קהל עדת חסידים בעיר אלעד.

הרב הורביץ הגיע למקום כדי לעמוד מקרוב על מהפכת ההתאמה לציבור החרדי שמבצע המרכז הרפואי, וכדי לקדם נושאים ופתרונות שונים לטובת תושבי אלעד והערים החרדיות הנוספות שנעזרים בבית החולים.

הביקור נפתח בסקירה מיוחדת של תאי הלחץ במרכז סגול לרפואה היפרברית ומחקר, הנחשב למרכז הגדול ביותר בישראל ואחד הגדולים בעולם.  בהמשך ביקר הרב במחלקת היולדות ונפגש עם ד"ר מיקי מוסקוביץ סגן מנהל חדרי לידה. הרב התפעל מאוד מהרגישות וההבנה שיש לצוותים הרפואיים כלפי היולדות החרדיות. הוא ביקש מד"ר מוסקוביץ למסור את תודתו והערכתו גם לשאר הצוות המקצועי. כמו כן סוכם על קשר בלתי אמצעי בין הרב לד"ר לטובת היולדות החרדיות.

מי שליוו את הרב לאורך כל הסיור הם רב המרכז הרפואי הרה"ג הראל פדידה ומתאם קשרי קהילה הרב משה קורניק.

הרב הורביץ קיבל סקירה מקיפה מהרב פדידה על כל השיפורים האחרונים שנקט בהם בית החולים, בדגש על נושא טומאת כהנים, כשרות ושבת.

הרב סייר במטבחים של בית החולים יחד עם המשגיח הרב שלמה חיימוביץ ומנהל מערך המזון מר שמעון אסולין. "יש כאן פתרונות וחידושים כשרותיים שלא ראיתי בשום מקום", ציין הרב בהתפעלות והוסיף: "הציבור צריך לדעת שיש שליחים בבית החולים שפועלים למען כשרות האוכל, זה לא מובן מאליו. אתם שליחים אמיתיים וטובים".

עוד מדברי הרב בעניין הזה: "הסתובבתי במקומות אחרים, הלוואי שבישיבות ובמקומות אחרים יהיה את הניקיון וההקפדה שיש כאן"

"הציבור באלעד זה ציבור ששואל ומברר לפני שעושה, טוב שהגעתי בכדי שאוכל לענות להם ולהמליץ להם על המקום", סיכם הרב.

כידוע, המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) ממשיך בימים אלו במהפכת ההתאמה לציבור החרדי, תוך שימת דגש על נושא כשרות המזון, טומאת כהנים ופתרונות טכנולוגים הנוגעים לשבתות.

לאחרונה הושלם תהליך מורכב של הידור נוסף במטבח של בית החולים, כך ש"הפס הקר" (האוכל הלא מבושל) המוגש בחדר האוכל עומד כולו תחת ההשגחות המהודרות ביותר.

בנוסף, גם האוכל המבושל עומד ברובו בסטנדרט כשרותי גבוה, אך מאחר והמהפכה בנושא טרם הושלמה, מומלץ לקבל בזמן אמת אינפורמציה מהמשגיח הרב חיימוביץ או מרב בית החולים הרב הראל פדידה.

חשוב להדגיש שבכל מקרה לרשות היולדות החרדיות עומדות ארוחות חמות בהשגחת בד"צ העדה החרדית.

מדובר כאמור בחלק ממהפכת ההתאמה של המרכז הרפואי לציבור החרדי, בדגש על מחלקת היולדות. כחלק מהמהפכה המתוארת הוכשר רוב שטח בית החולים מפני טומאת כהנים והותקנו פתרונות טכנולוגים המונעים חילולי שבת ממי ששובת במקום.

במחלקת היולדות נהנות היולדות החרדיות – כמו גם בני משפחותיהן – מהתאמה מוחלטת לאורח החיים החרדי ע"פ כל דקדוקי ההלכה, יחס אישי והתחשבות בכל דרישה ובקשה במהלך האשפוז.

תוצאות המהלכים המתוארים כבר ניכרות בשטח עם מאות יולדות חרדיות שבחרו ללדת ב'שמיר' בחודשים האחרונים, מספר שהולך וגדל כל העת לנוכח האמון הרב והשם הטוב של שמיר ברחוב החרדי.

השארת תגובה