מה עושים כאשר מתרוקן המצבר

מצבר
מצבר
עכשיו באשדוד: דירה החל מ-1.100.000 ש"ח

מצבר הוא למעשה הבטרייה של האוטו. הוא משמש כמקור חשמל להתנעת האוטו ולתפקודים החשמליים שלו. המצבר נקרא גם סוללת עופרת חומצה – מכיוון שאלו החומרים המרכיבים אותו מבחינה כימית.

כפי שבטריות במכשירים חשמליים נגמרות, כך גם קורה למצבר שבמכונית. כשהדבר קורה, אחת למספר שנים בדרך כלל, יש צורך בהגעה לספק כמו מאור מצברים, או כל משווק אחר. כמות הזמן שמצבר חדש יכול להחזיק משתנה בהתאם לסוג המצבר והמכונית, ובהתאם לשימוש ברכב.

כאשר נגמר המצבר, האוטו אינו יכול להניע. במצב כזה, צריך להטעין בעזרת כבלים את המצבר הקיים ולהגיע למוסך על מנת להחליף אותו.

קיימות בשוק מספר חברות גדולות ומומלצות של מצברים. דוגמה לכך היא מצבר של חברת שנפ. חברה זו נחשבת לאמינה ביותר, וכמוה גם חברות כמו ורטה וולטה. קיימות חברות נוספות בשוק וכדאי לקבל המלצה מאיש מקצוע לפני שמחליטים איזה מצבר לשים במכונית.

מדריך לטעינה בכבלים

כאשר המצבר מתרוקן, נוכל להתניע את האוטו רק באמצעות התקנת מצבר חדש או הטענה של המצבר המרוקן בעזרת כבלים בחיבור למכונית נוספת. טעינה באמצעות חיבור לאוטו אחר תספיק לנו בדרך כלל על מנת להגיע למקום שבו מספקים מצברים ושם נוכל לבדוק את המצבר ולהחליפו, אם יש בכך צורך.

טעינה באמצעות כבלים דורשת תמיד חיבור למכונית שנייה. חשוב שהמכונית תהיה מאותו סוג של המכונית המרוקנת, מפני שהמתח של שני המצברים צריך להיות תואם. ברגע שמצאנו בעל רכב חביב שמוכן לסייע לנו בהטענה – אפשר להתחיל במלאכה.

מאחר ואת הטעינה אנו עושים הרבה פעמים בעצמנו, חשוב לעשות זאת בזהירות. הכבלים מורכבים מכבל של קוטב חיובי וכבל של קוטב שלילי. חשוב מאוד להקפיד על החיבור הנכון של הקטבים החשמליים (מינוס ופלוס) על מנת למנוע נזק או חלילה, התחשמלות.

חיבור נכון יהיה כזה שבו מחברים את הכבל מינוס של המצבר התקין לכבל מינוס של המצבר המרוקן. עושים אותו דבר גם עם הכבל פלוס. חשוב כי בזמן חיבור הכבלים בין שתי המכוניות שני המנועים יהיו במצב דומם. כדאי גם לוודא שהמכוניות אינן נוגעות אחת בשנייה ושבשום מקרה לא נוגעים עם קצה אחד של כבל בקצה השני.

לאחר שהכבלים מחוברים, ניתן להניע את האוטו התקין ולאחר מכן את האוטו עם המצבר הריק. לאחר מכן ניתן לנתק את הכבלים, כאשר משאירים את האוטו שהיה מרוקן במצב מונע. גם בעת ניתוק הכבלים יש לשמור על זהירות ולא לגעת עם קצה אחד של הכבל בקצה השני או בכבל השני.

את הרכב שעכשיו מניע יש צורך להשאיר מונע במשך כמה דקות לפחות ולהגיע אתו למוסך או לחשמלאי על מנת לבדוק את המצבר ולהחליף אותו במידת הצורך.

השארת תגובה