מלאכי החסד פשטו על מליאת מועצת העיר

מעורר השראה: תחת קורת גג אחת התקבץ פסיפס מרהיב של מלאכי חסד מכל העדות והחוגים ומכל נקודה בישראל • רה"ע ליאון: "כראש העיר אעשה הכל ע"מ לפתח את פעילותכם ולהרחיב את מעגלי החסד"

היסטוריה באולם המועצה: אמש נערך באולם מועצת עיריית ירושלים טקס הוקרה והצדעה נדיר וייחודי לראשי מערך המתנדבים של "רפואה ושמחה" online מכל רחבי הארץ, אותו אירח רה"ע משה ליאון, בצעד של מחווה נדירה לארגון החסד אותו מלווה מקרוב כ-15 שנה, ותוך קיום הבטחת הבחירות שלו להמשיך ולהגדיל את ארגוני ההתנדבות ומערכי החסד בירושלים ולעמוד לימינם.
בטקס ההיסטורי שנערך בסימן "מתחברים לירושלים" השתתפו לצד רה"ע, סגניו מש"ס ויהדו"ת וגורמים בכירים בעירייה, אישי ציבור ודמויות מפתח בכלכלה הישראלית, כמו רו"ח מר ראובן שיף נשיא לשכת רו"ח בישראל לשעבר, שנבחר לכהן כיו"ר צוות ההיגוי לקמפיין גיוס המתנדבים 2019, מר נועם לאוטמן יו"ר קרן לאוטמן, מר דובי טייכמאן יו"ר ועד הידידים "רפואה ושמחה" ארה"ב, ועוד רשימת אורחים נכבדת.

במהלך הטקס הושק קמפיין גיוס מתנדבים בינלאומי להרחבת מערך האונליין של "רפואה ושמחה" עם יעד של 20,000 מתנדבים חדשים. מארח הטקס ראש העיר ירושלים משה ליאון אמר בנאומו כי "כמי שמלווה ותומך בארגון ההתנדבותי המופלא "רפואה ושמחה", הזמנתי אותם לאירוע נדיר מסוגו של הוקרה והצדעה לפעילות, למרות שאני ממעט מאוד לארח אירועים כאלו. ראשי הארגון נעתרו לקריאתי האישית להקמת המוקד הארצי והבינלאומי בעירנו. אני כראש העיר אעשה הכל ע"מ לפתח את פעילותם ולהרחיב את השפעתם. זהו רגע מרגש עבורי. אני קורא מכאן לכלל תושבי עיר הבירה מכלל המגזרים להוות אור לעולם ולקחת חלק במערך התנדבות זה, החוצה מגזרים ויבשות".

יו"ר ומייסד "רפואה ושמחה" הרב ישראל צישינסקי ריגש את ראשי המתנדבים בנאומו ואמר להם כי "זהו יום החג שלכם, אתם מלאכי החסד, וזהו הזמן שלנו לומר לכם בשם כל עם ישראל "תודה". בהזדמנות זו אודה לידידי ורעי כאח לי ראש העיר מר משה ליאון על היוזמה הברוכה, על האירוח המיוחד והנדיר כאן בלב אולם המועצה, על העמידה האיתנה והאוזן הקשבת לאורך כל הדרך, תודה. אין מילים". סיים היו"ר בהתרגשות.

בשיאו של הערב הוזמן לשאת את דבריו מנכ"ל הארגון ויוזם מערך המתנדבים online הרב מאיר קווין, כשברקע תרועות בלתי פוסקות ממאות ראשי מערך המתנדבים: "זהו לא עוד ערב רגיל של הוקרה, אלא ערב של מינוף והמשך עשיה בלתי פוסקת למען החולים ובני משפחותיהם. רק במפגש כאן הערב הזה, נפתרו 9 מקרים של קריאות עבור הנגשת והעברת מסמכים ותרופות לחולים שהיו פתוחות במוקד הארגון לכל אורכה ורוחבה של ארץ ישראל. אין עוד דבר כזה בעולם". סיים קווין.

רו"ח ראובן שיף הטיל פצצה בנאומו כי "אני מתכוון לפנות לראשי תאגידים מובילים במשק הישראלי אשר להם מאות ואלפי עובדים ולהציע להם שיתוף פעולה בגיוס עובדיהם בדרך כזו או אחרת שיתחברו ויהפכו לחלק ממערך המתנדבים המפעים הזה".

מנהלת מאגר מח עצם בביה"ח הדסה הגב' עופרה אלקובי המקיימת שת"פ מלא עם רפואה ושמחה הודתה בקול נשנק מהתרגשות לארגון החשוב ולמנכ"ל מאיר קווין "על הנכונות לסייע בכל משימה להצלת חיים, בכל שעות היממה ובכל מקום בארץ ובעולם". סגן רה"ע י-ם אברהם בצלאל הצהיר נרגשות בנאומו כי "אני וצוות הלשכה נצטרף עוד הערב למשפחת החסד המדהימה הזו, שמצילה חיים ומסייעת לחולים בכל רחבי תבל". את הערב המיוחד ליווה מוזיקלית הזמר והיוצר העולמי יונתן רזאל, כשהוא מנעים בפרקי שירה וזמרה על העיר ירושלים. על ההנחייה הופקד בהצלחה מר שלומי גולדברג.

השארת תגובה