החינוך שלהם, הבריאות של כולכם

30,40,50 בדרכים: בצעד יוצא דופן, יזמה 'מכבי' פעילות קידום בריאות ייחודית להורים ולילדים בערים בני ברק ואלעד • בשיאה של חופשת 'בין הזמנים', הוצבה ניידת בדיקות ברחבי הערים שהזמינה את העוברים והשבים לערוך בדיקות לחץ דם ו- BMI • הילדים זכו לפעילות חווייתית במתחם מושקע, חינוכי ומאובזר • רק בריאות

מכבי מרכז - סיכום פעילות ניידת בדיקות
מכבי מרכז - סיכום פעילות ניידת בדיקות

תקופת 'בין הזמנים' הביאה עימה שפע של זמן איכות משותף להורים ולילדים. הגינות העירוניות המו פעילות ומאות משפחות וילדים בילו את זמנם מחוץ לבית. מכבי שירותי בריאות יזמה מפגש מקורי, מעשיר וחוויתי עם אלפי הורים וילדים, שהתקיים תחת פעילות '30,40,50 בדרכים'.

הפעילות הופקה ע"י מחוז המרכז ב'מכבי', והתקיימה בגינות העירוניות בבני ברק ובאלעד. במסגרתה, הועברה פעילות לימודית חווייתית לילדים, שהתבססה על ערכי הבריאות, והוגשה בצורה הולמת לגילם הצעיר. הפעילות התקיימה במתחם שכלל פינות ישיבה נעימות ומוצלות, שם המתינו חוברות מושקעות של משחקי חשיבה מפתחים, שהנגישו מושגים ומונחי תזונה בדרך ויזואלית וססגונית. לצידן היו ערוכים מגוון כלי כתיבה וציור לרשות הילדים.

צוות מטעם 'מכבי' נכח במקום וביצע בנחת ובפרטיות בדיקות לחץ דם וBMI- (הערכת גובה-משקל). הבדיקות התקיימו בניידת ייעודית שהוצבה בסמוך. בניידת המתינו לרשות הנבדקים צוות מקצועי שסייע והדריך במהלך הבדיקה. לאחר ביצוע הבדיקה, קיבלו הנבדקים את תוצאותיה, בצמוד להמלצת מעקב מתאימה.

פעילות '30,40,50 בדרכים' הינה ייחודית ל'מכבי' וראשונה מסוגה בישראל. סך הכל התפרשה הפעילות על פני שבוע ימים, במיקומים נגישים לטובת כלל תושבי האזור.

מנהל מרחב בני ברק, ר' ברוך שטרן: "שמחתי לראות את אלפי הילדים שהשתתפו בפעילות המעשירה, ואת הוריהם שנענו לקריאה וביצעו את הבדיקות החשובות בשטח. השילוב המוצלח בין התוכן האיכותי והחוויה לילדים, לבין הנגשה חסרת תקדים של הבדיקות החיוניות, הביא להטמעה אפקטיבית של מסרי קידום הבריאות בקרב הקהל הצעיר והבוגר כאחד".

מנהל מרחב אלעד, ר' מרדכי שחורי: "תקופת 'בין הזמנים' מתאפיינת ברגעי משפחה רבים ונינוחים. זוהי תקופה יקרת-ערך למשפחה החרדית, אליה ניתן ורצוי ליצוק תוכן משמעותי שילווה את בני המשפחה גם בהמשך השנה. אין לי ספק כי החוויה המיוחדת והידע הרב שספגו אלפי המשתתפים בפעילות '30,40,50' בדרכים, יישארו איתם עוד זמן רב, ויעלו את המודעות לערכי קידום הבריאות בתא המשפחתי".

ראש מחוז המרכז, הגב' דבורה חסיד: "פעילות ניידת קידום בריאות התקיימה כחלק ממהלך '30,40,50', במסגרתו, אנו פועלים להעלאת המודעות לחשיבותה של רפואה מונעת, והטמעת אורח חיים בריא מגיל צעיר. חלק בלתי נפרד מהמהלך המקיף הינו עידוד החברים לביצוע בדיקות סקר תקופתיות, כדוגמת BMI ולחץ דם.

אחת מהמטרות החשובות של מכבי הינה קיום הבדיקות באופן סדיר כחלק משגרת הבריאות של חברינו. באמצעות הניידת הייחודית, הצלחנו בשני דברים גם יחד: להנגיש את הבדיקות לאלפי תושבים בבני ברק ובאלעד, ולהטמיע את החינוך לבריאות גם בשכבת הגיל הצעיר, שזכה לדוגמא אישית ומוחשית מהוריהם הנבדקים".

השארת תגובה