"בן גביר יטפל בכפייה החילונית של בג"צ"

לפני שבוע וחצי בג"צ פסל את התמודדותו של מרזל לכנסת במסגרת מפלגת 'עוצמה יהודית' • בראיון ראשון מאז הפסילה הוא מדבר על הציבור החרדי ומבטיח כי הם יגנו על הציבור החרדי המוכה והנרדף בידי בג"צ

ברוך מרזל
ברוך מרזל

למה שאדם מהציבור החרדי יצביע למפלגה כמו 'עוצמה יהודית'?

מרזל: "קודם כל, אני מצפה שיהודי שחרד לדבר ה' ילך על פי מצוות רבותיו, ומה שרבותיו מורים לו כך יעשה. יחד עם זאת, אני לא פחות חרדי משאר הח"כים החרדים. אני נלחם על כל דבר שבקדושה, אבל גם נלחם על שלמות ארץ ישראל ושלמות העם".

מה עוצמה יהודית תעשה שהח"כים החרדים לא עשו?

"במהלך השנים החרדים הפכו לציבור הכי נרדף במדינת ישראל. אפשר להכות בהם, שוטרים מרביצים למפגינים, בתי המשפט פוגעים בציבור החרדי, וכן ההסתה בתקשורת הכללית נגד החרדים היא חסרת תקדים. כניסתו של עו"ד איתמר בן גביר ומפלגת עוצמה יהודית תשנה את המאזן. בדיוק כמו שעשה ח"כ לשעבר ד"ר מיכאל בן ארי, שהגן על החרדים בחירוף נפש. כך גם בן גביר ייצא למתקפה בנושא הזה. הגיע הזמן שמישהו ידבר עם המסיתים והפוגעים בשפתם".

בתור אחד שמחובר לגדולי ישראל, מי מהרבנים תומכים בכם?

"זכיתי להתקרב לרבנים רבים בדור הקודם וגם בדור הזה. היה לי קשר מיוחד עם הגרש"ז אויערבך זצ"ל, ואני אתן לך גם סקופ: הסיבה העיקרית שהייתי עושה את "מצעד הבהמות" היה לבקשתו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל והדבר עשה לו נחת גדול. גם רבנים כמו הרב בן ציון אבא שאול זצ"ל, הרב מרדכי אליהו זצ"ל, הרב אברהם שפירא זצ"ל, הרב עובדיה יוסף זצ"ל ואחרים קרבו אותי מאוד ועודדו אותי בפועלי. יחד עם זאת, הם תמיד תמכו במפלגותיהם, למעט מו"ר הרב מרדכי אליהו זצוק"ל שתמיד עודד אותי לרוץ".

מה סוד הקשר שלך עם חסידי חב"ד?

"במשך שנים זכיתי לתמיכה של תנועת חב"ד, והיום אנחנו האלטרנטיבה היחידה שמתחייבת וגם תקיים את שלושת השלמויות – שלמות התורה, שלמות הארץ ושלמות העם. אני כבר פעיל קרוב לחמישים שנה, יום ולילה, במלחמה בכל נפשי ובכל מעודי על שלושת השלמויות, ויש לי קבלות רבות בעניין. אנחנו לא רק באים יום לפני הבחירות ומתחייבים בנושא. אנחנו פועלים עבור זה לאורך כל השנים וזה סוד הקשר. רבים בחב"ד שפגשתי בשנים האחרונות היו אומרים לי: "ר' ברוך תודה שהצלת אותנו מהצבעה למפלגות שהיו שותפות להתנתקות ולוויתורים נוראיים".

אבל טוענים נגדכם שאתם עלולים לפגוע בימין.

"הסיכוי היחידי של נתניהו להקים ממשלת ימין, זה שעוצמה יהודית תעבור את אחוז החסימה. בלעדינו נקבל ממשלה עם גנץ, פרץ וממשלה שלא מחויבת כלל לארץ ישראל ולתורת ישראל".

מה עמדותיה של מפלגת עוצמה יהודית בעניין גיוס בני הישיבות, שבת, הגיורים והכותל הרפורמי?

"לאור התדרדרות בסטטוס קוו בשנים האחרונות, הייתי פעיל מאוד בכל הנוגע לפרצות בפגיעה של קדושת השבת. ניסינו למנוע את פתיחת המרכולים, כמעט והצלחנו לעצור את משחקי הכדורגל בשבת. הממשלה אישרה את הנושא ובג"צ הכשיר את הנושא. גם בנוגע למתווה הכותל, פעלתי בנושא נגד המתווה המסוכן שנפתלי בנט הביא עלינו וכן גם בנוגע להקלות בגיורים. לגבי חוק הגיוס עמדתנו היא, שאנחנו בעד שכל מי שלומד ימשיך ללמוד, כמו שהרב שפירא והרב אליהו התנגדו לגייס כל אדם שתורתו אומנותו".

איך זה שבמו"מ מול ימינה הייתם הרבה פחות פשרניים מאשר במו"מ מול איחוד מפלגות הימין?

"אכן עשינו ויתורים גדולים מאוד בבחירות הקדומות, אך לצערי הרב ההנהגה של הבית היהודי והאיחוד הלאומי גילו כפיות טובה כלפינו. יחד עם זאת, העובדה שבנט יקבל את התיק הבכיר במפלגה, ושקד שמובילה את הרשימה הקשו עלינו יותר את החיבור ולכן עמדנו בתוקף על המינימום המגיע לנו".

השארת תגובה