בלי להפריע: סיורי סליחות עם אוזניות

סיור אוזניות
סיור אוזניות

מסיירים, נהנים ולא מפריעים לשכנים. במסגרת פסטיבל 'סליחות בסמטאות' שמשיקים בעיריית צפת יושק לראשונה סיור מנגן עם אוזניות. המטרה של 'סיור האוזניות'- לאפשר למבקרים להנות מהחוויה הצפתית, ממוסיקה מרגשת והדרכה מלאה ובמקביל לשמור על השקט ולא להפריע לתושבים.

עיריית צפת, המועצה הדתית ומרכז צעירים צפת ישיקו ביום חמישי הקרוב (5.9) את פסטיבל סליחות בסמטאות – תכנית ראשונה מסוגה בצפת, במהלך כל יום חמישי בתקופת הסליחות (מראש חודש אלול ועד יום הכיפורים) וכן בליל אמירת הסליחות האחרון לפני יום כיפור, תתקיים פעילות לילית נרחבת בעיר העתיקה בצפת. עם מופעים מוסיקאליים, נגני רחוב שימוקמו באזורים בהם לא מתגוררים תושבים, פייטנים בבתי הכנסת, סיורים מודרכים בסמטאות הקסומות ואמירת סליחות בבתי הכנסת העתיקים בצפת. על פי התוכנית, הפסטיבל יימשך עד ערב יום כיפור ויכלול עשרות סיורים מודרכים מסוגים שונים וייחודיים, מופעים מוסיקאליים, אירועים בעסקים השונות, הרצאות ומספרי סיפורי צפת, ברחבי העיר העתיקה בצפת.

את סיור האוזניות ישיקו 'ברוח צפת', באמצעות מדריך מוסמך ובליווי כ-60 אוזניות המקושרות באמצעות בלוטוס אל המדריך, יתקיימו סיורים מודרכים ומנגנים ייחודיים במטרה שלא להפריע לשכנים. מדובר בחידוש מרענן ומשמעותי שיאפשר חוויה קסומה ומהנה ללא כל הפרעה לסביבה. אגב, המשתתפים יוכלו להנות מהנגינה ודבריו של המדריך בעוצמת שמע משתנה בהתאם לרצונו של כל משתתף, וללא כל הפרעה לתושבים.
הפסטיבל יצא לדרך ביום חמישי (5.9) בשעה 21:30 בגן הקסום שבעיר העתיקה שם יופיעו דוב ואיטה זילברמן, מיד לאחר מכן יצאו סיורים מספר סיורים מודרכים- לבנות ולהבנות יובילו סיור המחבר בין ההיסטוריה להווה עם מסע במנהרות צפת מהמאה ה 16 ומרכז אסנט יקיים סיור בסמטאות בהם חיו גדולי עולם הקבלה עם סיפור חייהם ומשמעות אמירת הסליחות. את הלילה יסיימו המשתתפים בתפילת סליחות החל מהשעה 00:15 בבתי הכנסת העתיקים של צפת- אבוהב, אבריץ והאר"י האשכנזי עם מיטב הפייטנים.

עד יום הכיפורים יתקיימו מגוון רחב של סיורים נוספים, בניהם: ברוח צפת יקיימו סיורים מנגנים ייחודיים באמצעות אוזניות, 'בשביל הלב' סיור המחבר בין הרגש לרוח צפת בנגינה וסיפורים, בית עבו יקיימו סיור מודרך שיסתיים במפגע מספרי סיפורים מוסיקאלי, מרכז הקבלה של צפת יקיים סיורי רוחניות באתרי הקבלה, חיזיון אור קולי וקבלת פנים צפתית בבית בט"ו ועוד.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין: "צפת ממשיכה להתחדש ואני מזמין את תושבי צפת וכלל תושבי ישראל להגיע ולחוש את הקסם בסמטאות העתיקות בצפת, להנות מהרוח הייחודית של עירנו בפסטיבל ראשון מסוגו של סיורי סליחות בסמטאות העיר שאין עוד כמוה בעולם."

תגובה אחת
  1. בוקר טוב
    אנו מבקשים להרשם לערב הסליחות המתקיים ב 15.9.
    מאחר ולאחר מועד זה אנו נוסעים לחול לא נוכל להשתתף במועד אחר
    נשמח , מאד אם בקשתנו תאושר
    אלי גיא
    050-5207532
    טלי סנד
    054-8020266

השארת תגובה