שוב: המדבירים מתעלמים מההוראות

בעקבות ממצאים שעלו במסגרת פעולות פיקוח יזומות על מדבירים בעלי רישיון הדברה בתוקף, המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצומים כספיים על ארבעה מדבירים שעברו על הוראות שונות הקבועות בחוק הסדרת העיסוק בהדברה תברואית, התשע"ו–2016.

במהלך פעולות הפיקוח נבחנו נושאים שונים, לרבות בדיקת תכשירי ההדברה – רישומם, אחסונם והתוקף שלהם; קיומן של מדבקות ושילוט מתאים לאזהרת הציבור; בדיקת פנקס רישום (יומן ביצוע פעולות הדברה); קיום אמצעי בטיחות ונשיאת רישיון.

פירוט המקרים:

  • לאחר בירור שנערך במחוז תל-אביב, נמצא מדביר שעשה שימוש בתכשיר הדברה מבלי שיש בידיו רישיון מהסוג המתאים ובמקום אסור (לפי הוראות תווית התכשיר). על המדביר הוטל עיצום כספי בסך של 8,032 שקל, בהתאם לעילות שנקבעו בחוק.
  • בנוסף, במהלך פעולות פיקוח שנעשו במחוז מרכז, נמצאו שלושה מדבירים שלא תיעדו את פעולות ההדברה ביומני ביצוע כנדרש, ולגבי שניים מהם אף נמצא כי עשו שימוש בתכשיר הדברה שאינו תכשיר הדברה תברואי רשום. לאור הפרות אלו, הטיל המשרד על השלושה עיצומים כספיים בסכומים של 7,038 שקל, 4,224 שקל ו-1,632 שקל.

בעקבות פעולות פיקוח נוספות שנעשו לאחרונה, בכוונת המשרד להגנת הסביבה להטיל עיצומים כספיים על מדבירים נוספים בזמן הקרוב.

המשרד להגנת הסביבה מדגיש, כי אין לעסוק בהדברה ללא רישיון מתאים ומזכיר שהעיסוק בהדברה כמדביר בעל רישיון מחייב עמידה בכללים לפי חוק ועבודה באופן מקצועי. הפרות של חובות אלו יכולות להוביל להטלת עיצום כספי, לקיום הליך פלילי ואף לביטול רישיון המדביר או התלייתו – לפי חומרת הנושא.

זכרו, הדברה זה לא משחק! המשרד להגנת הסביבה מדגיש את החשיבות של העסקת מדביר מורשה בלבד בכל פעולת הדברה תברואית ואף שמירה על ערנות גם כאשר מזמינים מדביר מורשה.