מקלב מתערב בסערת הגנים בבית שמש

לא יכול להיות שמאות ילדים יפתחו את שנת הלימודים וכאן ילדות בנות 4 מבקשות כסא ושולחן במבנה ולא ניתן להם, זה לא שייך לפוליטיקה או להסכמים זה זכות מוקנת ומובנת. אנו פה בשביל לקחת אחריות

מקלב בעצרת בבית שמש
מקלב בעצרת בבית שמש

חבר הכנסת הרב אורי מקלב הגיע בסוף השבוע לחזק את תושבי העיר בית שמש על פעילותם כנגד התנכלויות העירייה במקום, הרב מקלב פתח את ביקורו בקהילת בני התורה בבית שמש הישנה באיזור המתאכלס בשנים האחרונות בציבור בני התורה והיראה, יחד עם חברי המועצה הרב שמואל גרינברג, הרב ישראל סליברסטין, הרב שלמה ברילנט והרב חיים זמורה שמעו מהתושבים במקום אודות פיתוח הקהילה והתרחבות מעגל לומדי התורה במקום, הרב מקלב ביקר בכולל האברכים המונה עשרות תושבי השכונה כן ירבו, במקום סקרו התושבים המקומיים בראשות הרב שמחה ברנשטיין את פעילות נציגי דגל התורה למען בני התורה במקום.

לאחר מכן המשיך הרב מקלב לעצרת מחאה ותפילה בשכונת בר אילן בבית שמש שם הביא את דבר התנועה. בעצרת השתתפו הגאון רבי יצחק אזרחי, הגאון רבי נתן קופשיץ, הגאון רבי משה טוביה דינקל, הגאון רבי אלעזר מאירוביץ, הגאון רבי מנחם דן מייזלס, הגאון רבי דוד רייכמן, הגאון רבי שלמה זלמן פרלשטיין.וחברי מועצת העיר את המעמד פתח הגאון ר' יצחק אזרחי שליט"א מראשי ישיבת מיר שהסביר את חשיבות המערכה, "אנו נמצאים כאן, במעמד תפילה זה לא ענין של מחאה או דברים אחרים, אנו פונים למי שזמין תמיד אם בורא עולם ירצה זה יהיה לא לחשוב על אף אחד שיכול או לא יכול לעזור, ולכן הדבר הכי חשוב הוא להתפלל, צריך שהתפילה תהיה מעומק הלב".

לאחר מכן התחילו בהשתתפות מאות מתושבי העיר בית שמש תפילת מנחה ויו"כ קטן בהתרגות עצומה מחזה שרח' בר אילן האיזור המתחרד של בית שמש לא הכיר ולא ציפה כשתושבי הרחוב שאינם שומרי תו"מ מצורפים לעניית אמן וקריאת שמע ישראל לאחר התפילה. רבה של קריית הנציב הרב שלמה פרטיג אמר במעמד כי אנחנו הורגלנו בא"י לסבול גזירות ורדיפות והתנכלויות, אבל תמיד הייתה עטיפה של תירוץ ותרבות, אף אחד לא אסר על לימוד תורה, אמרו צריך שילכו לצבא לצרכי ביטחון, אף אחד לא אסר על צניעות אמרו אסור להפלות, עיריית בית שמש היא המקום הראשון בהיסטוריה ללא שום גינונים והצדקות, אומרים בפה מלא, לא ניתן שטח כדי שלא תבנו בית כנסת, לא ניתן לכם לתפעל גני ילדים כדי שלא יהיה ילדים, פרעה לא גזר אלא על הזכרים כאן במדינה אסור להפלות.

היה כאן אתמול משה גפני 30 שנה בשליחות ציבורית אי אפשר לחלום מה הוא חווה ועבר, הוא אמר דבר אחד מעולם לא היה דבר כזה. סיכם הרב. חבר הכנסת אורי מקלב יהדות התורה הביא את דבר התנועה ואמר בזעקה: על מה התאספנו כאן, ילדות בנות 4 מבקשות כסא ושולחן במבנה, זה לא שייך לפוליטיקה או להסכמים זה זכות מוקנת ומובנת. לא יכול להיות שבעוד יומיים מאות אלפי ילדים ילכו בהתרגשות ללימודים, וילדים אחרים בבית שמש לא יוכלו לחוות את זה, זה לא יעלה על הדעת ולא יכול להיות. אנחנו נמצאים כאן לא רק בשביל להזדהות אלא גם בשביל לקחת אחריות, זו אחריות של כל תושבי בית שמש וזה אחריות שלנו. – חשוב שזה ייאמר אף אחד לא נישל אף אחד, אנשים קנו במיטב כספם דירות, אנשים קנו מרצון ואנשים מכרו מרצון אף אחד לא העלים דירות, סופו של מאבק כזה לא ראיתי מקום שלא קיבלו יש מקומות בדרך הקלה ויש מקומות בדרך הקשה.

אני מכיר את האזור כבר 35 שנה הפעלתי כאן פעילות קיץ, אני מגיע כעת אני רואה את השינוי את הסביבה, מהפך נשלחתם בשליחות לטהר את הסביבה להכניס אידשקייט מסורת, להכניס שורשים, אנשים מקבלים אותכם באהבה, אנחנו רואים מקלטים וחנויות שהיו מקומות לא ראויים נהפכו למקומות תורה וחסד. אין לאף אחד בעלות מעבר לדירה שלו, אין לאף אחד בעלות על הסביבה או על המתחרד, אנחנו נילחם ונצא למאבק, זה זכות מוקנית ללא קשר לפוליטיקה, אנחנו נילחם בדרך האמת וננצח, סיכם הרב מקלב.

השארת תגובה