מאות בכנס זעקה והסברה כנגד מיסיון

בשל ההדים הרבים לכנס הזעקה והמחאה של יד לאחים בירושלים, שחשף את פעילות המיסיון בעיר הקודש, התבקש הארגון לערוך כנס דומה גם בדרום הארץ • האזינו לעדות מכלי ראשון על פעילות המיסיון והשתתפו בפאנל

כנס ערד 2
כנס ערד 2

350 אברכים מדרום הארץ השתתפו בכנס זעקה והסברה מיוחד במינו שערכה 'המחלקה למאבק במיסיון' ביד לאחים. היה זה כנס השני בסדרת הכנסים החדשה של הארגון שנועדו להראות ולהזהיר את הציבור מפני הפעילות הענפה של המיסיון, להצביע על דרכי הפעולה שלו ולגייס מתנדבים בכל אזור ואזור. לאחר הכנס המוצלח שנערך בירושלים לפני כשבועיים, התקבלו ביד לאחים פניות רבות מרבני ערים וקהילות חרדיות מכל רחבי הארץ, לערוך את הכנסים בתחומם.

את הכנס פתח הרב בנימין קלוגער, מיסיונר לשעבר וכיום יועץ מיוחד למחלקה למאבק במיסיון של יד לאחים. במשך שעה ארוכה, כשדבריו מלווים במצגת מיוחדת, ריתק הרב קלוגער את הקהל בסיפורו האישי, וחשף בעדות נדירה את ההוראה שקיבל בכת להמרת דתם של יהודים, בה נאמר לו "עדיף להטביל לנצרות יהודי אחד, על פני מאה גויים".

במרכז הכנס נערך פאנל עם פעילים מרכזיים בדרום הארץ שסיפרו על ההצלחות שהם קוצרים בפעילות כנגד השמד המיסיונרי. הפעילים דרבנו את הקהל כולו ליטול חלק בפעילות ולהקדיש זמן קצר מידי שבוע או מידי חודש בלבד לטובת פעילות הקודש של יד לאחים. דוגמא בולטת שהביאו הפעילים הייתה עיר מרכזית בדרום שבה היו בעבר לא פחות מ-15 מוקדי מיסיון פעילים שכללו כנסיות פעילות, בית תמחוי, מרכז לקשישים ומועדון שחמט, ואילו כיום נותר בה רק מוקד מיסיון זעיר הפועל בנקודה רחוקה בפאתי אזור התעשייה. העקביות של פעילות יד לאחים לאורך השנים הוכיחה את עצמה.

כאילו כדי להמחיש עד כמה היה הכרחי הכנס הזה, נדהם אחד המשתתפים לגלות כי שכנו הנחמד שפעמים רבות מציע לו את עזרתו האדיבה, הוא מיסיונר בכיר. הוא לא היה שם לב למלכודת הזו שכמעט נפל בה, אם לא היה משתתף בכנס ורואה את תמונת שכנו כשהוא בעיצומה של הטפה מיסיונרית, מוצגת במצגת המסכמת את הפעילות בדרום הארץ…

הכנס המיוחד שנערך בעידודו ובברכתו של הרב וולקוביץ – מרבני הקהילות החרדיות בדרום הארץ, נחתם בשיר שהופק על ידי הפעילים הנמרצים כסיסמת הפעילות שלהם. השיר המיוחד כולל קריאה ודרבון לפעילות להצלת נפשות מישראל תוך שהוא משלב בתוכו גם את סיפור המאבק במיסיונרים בדרום הארץ.

בסיום הכנס, ביקש המנחה מהציבור הרחב לעדכן את מוקד החירום של הארגון בכל התקלות במפגע מיסיונרי. במקביל, מיהרו עשרות משתתפים לשאול את המארגנים כיצד הם יכולים להשתתף בגופם בפעילות.

בארגון מציינים כי לפי בקשת רבים שהשתתפו בכנס, יערך באזור בתקופה הקרובה כנס נוסף וייחודי שיהיה מיועד לציבור הנשים. "חשוב שגם הן יכירו את פעילות המיסיון הנפשעת ויוכלו לעזור בנושא, באמצעות פעילות עם נשים יהודיות שנפלו בכת" אומרים מארגני הכנס.

השארת תגובה