חה"כ יעקב אשר פתח את שנת הלימודים בישיבת 'אוצר התורה'

"הסיור הוכיח לי כי החינוך החרדי המיוחד משוכלל ומקצועי לא פחות ואף יותר ממסגרות כלליות"- מדבריו של חבר הכנסת יעקב אשר בסיור פתיחת שנת הלימודים

את הסיור פתח הח"כ, כשהוא מלווה במנכ"ל הרב שמעון לוי, במסגרות התעסוקה ומרכזי היום בבני ברק, מקומות אשר סייע רבות להקמתם בתקופת כהונתו כראש עיריית בני ברק. בהמשך עלה הח"כ, לירושלים, אל מעונות היום, גני הילדים, בית הספר והתיכון  בשכונת רמות. את שיאו של הסיור היווה מעמד פתיחת הזמן בישיבת אוצר התורה של שיח סוד בבית וגן. למעלה ממאה בחורי ישיבה קיבלו בהתרגשות את פניו של הח"כ, שנשא דרשה לפני הבחורים בשבח הכרת הטובה למסגרות.

עוד נשא דברים לפני הבחורים הגאון הרב גרין שליט"א, משגיח דישיבת קמניץ, שדיבר דברים היוצאים מן הלב בענייני דיומא.

אל הסיור נלוו גב' בתיה שפירא, מנהלת מחלקת חינוך מיוחד חרדי בעיריית ירושלים, גב' רבקה קונשטט, מדריכת פיקוח משרד החינוך, וגב' שולמית סוויסה, מפקחת חינוך מיוחד במחוז החרדי, השותפות לפעילות מההיבטים המקצועיים השונים.

חה"כ יעקב אשר סיכם את הסיור במילים הבאות: "התרשמתי מאד מרמת המקצועיות הגבוהה של הצוות הפדגוגי בחינוך המיוחד במוסדות, דבר שבא לידי ביטוי בכל הגילאים החל מהפעוטון, עד ה'ישיבה הגדולה' של הבנים והתיכון לבנות".

"מערך החינוך המיוחד במגזר החרדי הוא מהמשוכללים והמקצועיים ביותר בכל קנה מידה, לא פחות ואולי אף יותר מהמערך במגזר הכללי, הממשלה חייבת להעניק את כל הכלים והמשאבים להצלחת החינוך המיוחד החרדי, לכולם אני אומר: יש לנו את הידע תנו לנו את הכח לעשות".

"חובה למגר את האפליה הקיימת בתחום החינוך המיוחד בין ילד חרדי לכזה שאינו, אין כאן שאלה של נושא תכני לימוד ליבה אלא נטו דאגה וצרכים פדגוגים של הילד או המתבגר, בכנסת הבאה נעמוד על עצמאותנו לחינוך שוויוני בכל שדרות החינוך ובפרט במיגור האפליה והקצאת משאבים למערך החינוך המיוחד".

השארת תגובה