ייצוגית נגד אפל וסמסונג: קרינה סלולארית

סמרטפון
סמרטפון

כתב של העיתון "שיקגו טריביון" הכין תחקיר ממושך של כמעט שנה על מדידת קרינה מטלפונים סלולריים, במטרה לבדוק אם היא עומדת בתקן. הממצאים מחזקים את פרשת "סלולרי-גייט" שהתחילה באירופה. בעקבות פרסום הממצאים של השיקגו טריביון הוגשה תביעה ייצוגית נגד אפל וסמסונג.

התחקיר מצא בין השאר שהחשיפה לקרינת אייפון 7 היתה מעל התקן ויותר מכפליים ממה שאפל דיווחה לרגולטורים מהבדיקה שלה.

רמת הקרינה הגבוהה ביותר שנמצאה בבדיקות של הטריביון היתה של גלקסי S8 – פי 5 מהתקן.

בסך הכל נבדקו 11 מודלים מארבע חברות, עם תוצאות מגוונות.

התחקיר (מתוך הכתבה מקורית): הבדיקה מומנה על ידי "שיקגו טריביון" ובוצעה לפי ההנחיות הפדרליות במעבדה מוסמכת. מדידה במשך 18 דקות של רמת הקרינה מטלפון סלולרי שספג נוזל המדמה רקמה אנושית, הראתה תוצאה מפתיעה: חשיפה לקרינת תדרי רדיו מאייפון 7 – אחד הסמארטפונים הפופולאריים שאי פעם נמכרו – נמדדה יותר מגבול הבטיחות החוקי ויותר מכפליים ממה שאפל דיווחה לרגולטורים מהבדיקה שלה.

רשות התקשורת הפדרלית (FCC), שאחראית לרגולציה של טלפונים, מצהירה באתר שלה שאם טלפון אושר למכירה, המכשיר "לעולם לא יעבור" את גבול החשיפה המקסימלי. אבל הטלפון הזה, בבדיקה בלתי תלויה במעבדה, עשה בדיוק את זה.

הטריביון בדק שלושה אייפונים חדשים בעוצמה מקסימלית וגם הם נמדדו מעבר לגבול החשיפה. בסך הכל נבדקו 11 מודלים מארבע חברות, עם תוצאות מגוונות.

הבדיקה של טריביון, למרות שהיא מוגבלת, מייצגת את אחת החקירות המקיפות הבלתי תלויות מסוגה, והתוצאות מעלות שאלות על האם הטלפונים הסלולריים תמיד עומדים בתקנים.

לאחר סקירת דו"חות המעבדה של טריביון, רשות התקשורת אמרה שהיא תנקוט את הצעד הנדיר של ביצוע בדיקה במשך החודשים הבאים.

"אנו לוקחים ברצינות כל טענה על חוסר ציות לתקן החשיפה ונבדוק טלפונים לגבי ציות לחוקים" אמר דובר הסוכנות ניל גרייס.

השארת תגובה