כיצד לעודד פעילות גופנית גם בקרב ילדים ובני נוער

דנה ראיין, מנהלת לביצועי ספורט וחינוך בחברת הרבלייף: "כיום, זה נורמלי לא לזוז במהלך היום. יצרנו אורח חיים שמתבצע כולו בישיבה, לכן אנו נמצאים בסיכון לקבל החלטות שאינן מיטיבות עם גופנו לאורך זמן"

_shutterstock הרבלייף נוטרישן מעניקה טיפים לקראת חזרה לבית ספר.doc (6)
_shutterstock הרבלייף נוטרישן מעניקה טיפים לקראת חזרה לבית ספר.doc (6)

אחד ההיבטים החיוביים ביותר של פעילות גופנית, לצד היתרונות הבריאותיים, הוא ההנאה הטמונה בהן. כל ילד שבילה אחר צהרים במשחק כדור, בשחייה או ברכיבה על אופניים יסכים איתכם. עם זאת, העולם המודרני המשופע במכוניות, טכנולוגיה ומשחקי מחשב שינה דרמטית את הרגלי הפעילות הגופנית שלנו של ילדנו.

לדברי דנה ראיין, מנהלת לביצועי ספורט וחינוך בחברת הרבלייף: "כשמדובר בילדים ופעילות גופנית, התמונה אינה משתפרת. לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי, כ-41 מיליון פעוטות וילדים צעירים סובלים מעודף משקל ואם המגמות הנוכחיות תימשכנה, המספר הזה יגדל ל-70 מיליון עד 2025.

אז כיצד נוכל לסייע ביצירת אורח חיים בריא יותר לילדים? ככל שהם יפתחו הרגלי פעילות גופנית והרגלי תזונה נכונים בגיל צעיר, כך גדל הסיכוי שהם ישמרו עליהם למשך כל חייהם.

מומחי הספורט והתזונה של הרבלייף, המעודדת אורח חיים בריא הכולל תזונה מאוזנת ופעילות גופנית, מציעה  טיפים, עצות ורעיונות  כיצד לעודד ילדים ובני נוער להיות  פעילים יותר:

הציעו פעילות משפחתית – ילדים עלולים שלא לרצות לעסוק בפעילות גופנית אם הם יראו בכך מטלה נוספת. אך  אם תצטרפו אליהם ותהפכו את הפעילות הגופנית לבילוי זמן איכות משפחתי, סביר להניח שהגישה שלהם תשתנה. שמשו עבורם דוגמה: רכבו יחד על אופניים, שחקו תופסת, משחקי כדור  או צאו לטיול משפחתי.

ארגנו מפגשים פעילים – ילדים נהנים מחברת בני גילם והאנרגיה שלהם, אז תדאגו להזמין חברים למשחק בחוץ או לשחייה משותפת בבריכה? בנוסף, להרגיש חלק מקהילה ולקיים קשרים חברתיים חזקים הם פרמטרים המעודדים פעילות גופנית.

אפשרו לילדים להוביל – ילדים נוטים להתחייב יותר למשימה שהייתה רעיון שלהם מלכתחילה, אז הניחו להם לבחור את הפעילות המשפחתית. בין אם זה משחק כדורסל או טיול בטבע, נסו לעודד ולאפשר להם לעשות בחירות קטנות.

השתמשו בפעילות גופנית כאמצעי – פעילות גופנית לא תמיד צריכה להיות המטרה הסופית, אך היא בהחלט יכולה להיות האמצעי. אם אתם מתכוונים לבקר את סבתא או לאכול פיצה, מדוע לא לרכוב לשם על אופניים או ללכת ברגל?

השתמשו במד צעדים – ילדים נהנים למדוד דברים, אז מדוע לא באמצעות מד צעדים – גאדג'ט שסופר את הצעדים עבור כל בן משפחה ומשווה את התוצאות בסופו של כל יום? מעט תחרות בריאה עשויה לחולל פלאים במוטיבציה בקרב ילדים ובני נוער.

תזונה נכונה חשובה לא פחות – זכרו לשלב פעילויות אלה עם תזונה מאוזנת הכוללת את כל אבות המזון. לגרום לילדים להיות מעורבים בהכנת הארוחות. זכרו, כאשר אנו עוסקים במניעת השמנה בגיל הילדות, עלינו לדאוג לכך שהילדים זוכים לעידוד ומוקפים בסביבה תומכת.

השארת תגובה