קנית דירה? חכה 3 שנים

ניתוח של ארגון קבלני חיפה והמפרץ לרבעון הראשון של 2019 מגלה כי משך זמן הבנייה של מגדלי מגורים התארך ועומד על 34 חודשים. יו"ר קבוצת נתיב פיתוח: "מי שקונה דירה חדשה צריך לקחת בחשבון את משך זמן האכלוס"

פרויקט נתיב ים של קבוצת נתיב פיתוח בקריית ים צילום נתיב פיתוח1
פרויקט נתיב ים של קבוצת נתיב פיתוח בקריית ים צילום נתיב פיתוח1

רוכשי הדירות נאלצים להמתין יותר זמן עד לקבלת המפתחות. מנתוני הלמ"ס לרבעון הראשון של שנת 2019, אותם ניתח ארגון קבלני חיפה והמפרץ, עולה כי חלה עלייה במשך זמן הבנייה של מגדלי מגורים של מעל 15 קומות. לפי הנתונים, משך זמן הבנייה עומד כ-34 חודשים, עלייה של חודשיים לעומת הרבעון האחרון של שנת 2018. יש לציין כי מדובר בהתארכות גדולה במשך הבנייה בתוך זמן קצר.

לדברי חיים פייגלין, יו"ר ארגון קבלני חיפה והמפרץ, הנתונים אינם מפתיעים והוא צופה כי המצב יחמיר: "יש צרוף שלם של נסיבות שבשנים האחרונות גרמו למשך זמן הבנייה להתארך. בראש ובראשונה יש מחסור בעובדי בניין מיומנים. נוסף על כך הבירוקרטיה רק הולכת ומכבידה על קבלת טופס 4. הפרויקטים בשנים האחרונות מורכבים יותר, גדולים יותר וגבוהים יותר. כדי לקבל טופס 4 צריך לקבל אישורים משורה ארוכה של גורמים כדוגמת חברת חשמל, כיבוי אש וכל המחלקות בעירייה – דבר שמעכב אכלוס של פרויקטי מגורים".

"מי שקונה היום דירה חדשה צריך לקחת בחשבון את משך זמן האכלוס", מסביר שמחה גרידינגר, יו"ר ובעלים של קבוצת נתיב פיתוח, שבונה את פרוייקט "נתיב ים" בקרית ים וכולל 2 מגדלים בני 17 קומות ו-138 דירות.

"שכר הדירה לדירת 4 עד 5 עומד היום בממוצע על כ-3,980 שקל לחודש. אם נכפיל את הסכום בשלוש שנות המתנה לדירה נגלה שהוא עומד על 143 אלף שקל. מדובר בסכום לא מבוטל", אומר גרידינגר ומוסיף: "בפרויקט שלנו נתנו מענה לעניין שכר הדירה ויצאנו במבצע מיוחד לקראת הקיץ במסגרתו אנחנו מעניקים החזר שכר דירה בסכום של כ-5,000 שקל לחודש לרוכשי דירות בפרויקט. שכר הדירה יינתן עד למועד האכלוס שצפוי בחודשים הקרובים".

השארת תגובה