טרנספר? המדינה תעודד הגירה מרצון של פלסטינים

בישיבות הקבינט עלתה בשנה האחרונה מספר פעמים האפשרות לעידוד הגירה מרצון של פלסטינים מרצועת עזה ככל שתימצא מדינה שלישית שתסכים לקלוט מהגרים אלו

73157010991599640360no
73157010991599640360no

המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה פעל בשנה האחרונה לאפשר יציאה בלתי חוזרת של תושבים עזתים משטח הרצועה.

לפי הדיווח שמתבסס על גורם מדיני שהתלווה לביקור ראש הממשלה בקייב, הרי שהתכנית קודמה באישור ראש הממשלה והוצגה בשנה האחרונה מספר פעמים במהלך דיוני הקבינט המדיני ביטחוני.

על פי הנתונים שהוצגו בקבינט, 35 אלף פלשתינים עזבו את רצועת עזה בשנת 2018 ללא כוונה לחזור. "מדובר בהגירה שלילית בשיעור גדול", אמר הגורם המדיני.

יצוין, כי ישראל הביעה הסכמה עקרונית לממן את העברת התושבים מעזה למדינה שלישית ככל שתמצא כזו. יש לציין כי ישראל אכן פועלת בנידון ועושה מאמצים לאתר מדינה שכזו אלא שעד כה ללא תוצאות.

על פי הדיווח, הרי שבנוסף הסכימה ישראל להעמיד שדות תעופה של חיל האוויר (הכוונה ככל הנראה לבסיס נבטים) על מנת לאפשר את הטיסות.

חבר ועדת החוץ והביטחון ח"כ מוטי יוגב ממפלגת 'ימינה', הביע תמיכה בתכנית הישראלית שנועדה לחזק את מרקם החיים עבור תושבי רצועת עזה, כולל מתן אפשרות של הגירה מרצון.

יוגב אל"מ וראש מטה אוגדת עזה במיל' הסביר, כי "המגמה של מערכת הביטחון לאפשר יציאת יותר פועלים וסוחרים לעבודה בישראל, היא מגמה טובה. המגמה לאפשר ליותר עזתים לצאת מהרצועה ללימודים, עבודה או הגירה לכל ארץ בחו"ל, היא מגמה מצוינת. האחריות על מדינת ישראל ביד ימין למגר את הטרור וביד שמאל לסייע למרקם החיים ברצועת עזה".

השארת תגובה