אילו פריטים מומלץ להוסיף לתיק הגן?

חוזרים לגן: כל הפריטים שמומלץ להוסיף לתיק הגן והטיפים שיעזרו לכם לתחזק אותו

בתמונה: מגבונים וספריי החתלה - בייביסיטר, מוצצים ובקבוקי אימון - NUK, משחת החתלה – מוסטלה, תיק - TRUNKY | צילום: אפרת אשל
בתמונה: מגבונים וספריי החתלה - בייביסיטר, מוצצים ובקבוקי אימון - NUK, משחת החתלה – מוסטלה, תיק - TRUNKY | צילום: אפרת אשל

ההתרגשות בעיצומה וככל שמתקרב מועד הכניסה לגן, היא רק תגבר, לכן מומלץ להיערך מבעוד מועד, עם כל הציוד הדרוש לילדכם במהלך שהותו בגן. אז לקראת חזרת הקטנטנים לגן להלן כל הפריטים המומלצים וטיפים שימושים.

טיפים לטיפול בציוד לגן:

• בקשו מצוות הגן להעביר לכם רשימת ציוד מסודרת שיש להביא עם ילדכם לגן. כך תוכלו לעבור בפירוט על הרשימה ולארגן בנפרד את החפצים שיש להצטייד בהם באופן שוטף ויומיומי, לעומת החפצים שניתן להביא אחת לתקופה או להשאיר בשטח הגן.

• ארזו בחוכמה: כדי להקל על הצוות לטפל בתינוקכם ביעילות ומהירות, ארגנו את תיק הגן בצורה נכונה. לדוגמא: את כל הציוד שקשור להחלפות, כגון חיתולים, מגבונים, ספריי / משחת החתלה ובגדים להחלפה מקמו יחדיו. בנוסף, הימנעו מלדחוס יותר מדי חפצים לתיק קטן, כדי שלא לסרבל את עבודת הצוות ולגרור אובדן חפצים.

• בכל מה שקשור לענייני מלתחה, בחרו לילדכם ביגוד פשוט ללבישה ופשיטה. ריבוי של כפתורים או תיקתקים (כפתורי לחצנים), יהפוך את משימת ההחלפה לארוכה ומורכבת מדי עבור צוות הגן.

• הפרידו אוכל ושתייה מחפצים אישיים כדי למנוע מצב של לכלוך חפצים אישיים ממזון או נוזלים שנשפכו. כמו כן מומלץ להפריד חפצים וציוד שלא תרצו שיגיעו לידו או לפיו של ילדכם בקלות.

• הקפידו לסמן את כל החפצים של תינוקכם: מוצצים, בקבוקים, מגבונים, מצעים וגם את הבגדים. ניתן לעשות זאת באופן פשוט באמצעות מדבקות שם מיוחדות, שלא ניתנות להסרה במים או בטוש בלתי מחיק.

• אם כבר סימנתם, מומלץ שתוסיפו אקסטרה מדבקות עם שם ילדכם לתיק הגן ויידעו את הצוות שהן קיימות שם לשימושם – לכל מקרה בו יעלה צורך לסמן חפץ ולשייך אותו לשימוש ילדכם בלבד.

• שימרו על רמת היגיינה וסטריליות של החפצים של תינוקכם – בעיקר בשנה הראשונה לחייו. שימו לב כי אתם מחטאים את הבקבוקים, הפטמות והמוצצים טרם החזרתם לשימוש ביום הבא בגן. שימו לב לסחוט את כל הנוזלים הנותרים מפטמת המוצץ ולהניח את המוצצים והפטמות לייבוש מוחלט, למניעת התפתחות חיידקים ועובש.

• באשר לציוד שנשאר בגן, מומלץ אחת לחודש-חודשיים לבדוק את התא האישי של תינוקכם ולרענן אותו. לדוגמא, כדאי לשים לב להופעת סימנים ראשונים של פגם או בלאי במוצצים ובפטמות, כגון סימני נשיכה במוצצי סיליקון, ולבדוק שהפטמה אינה דביקה ושצבעה לא דהה (בפטמת לטקס). בנוסף, במידה ותינוקכם חולה בהצטננות או בדלקת גרון, מומלץ שתחליפו את המוצץ שלו למניעת זיהום חוזר. גם אם לא הבחנתם בסימנים לבלאי, יש להקפיד להחליף את המוצץ לאחר שימוש של 1-2 חודשים.

הפריטים המומלצים:

  • מוצץ – כדאי להכניס לתיק את המוצץ האהוב על התינוק, כולל מוצץ רזרבי למקרה שהמוצץ יילך לאיבוד או ייפול ויתלכלך. מומלץ לשמור את המוצץ בקופסת מוצצים רב פעמית, לשמירה על היגיינת המוצץ, כמו לדוגמא מוצצי NUK, הארוזים בקופסה רב-פעמית המאפשרת גם ניקוי היגייני במיקרוגל. כדאי לדעת, כי מוצצי NUK מותאמים באופן אופטימלי לפיו של התינוק: הפטמה שטוחה, דקה וצרה יותר ומשאירה ללשון מספיק מקום לתנועת היניקה. ולכן מוצצים אלו מומלצים ע"י אורתודונטים, רופאי ילדים ומיילדות*.
  • בקבוקי אימון – כאשר הפעוט גדל קצת, מסייעים בקבוקי האימון במעבר קל לשתייה עצמאית, המעניקה, חוויית שתיה לקטנטנים, ועשויה לסייע בהגדלת כמות המים שהם שותים. לבקבוקי האימון של NUK פטמת סיליקון רכה ומנגנון למניעת נזילות, ידיות ארגונומיות המאפשרות אחיזה נוחה ולכן הם אידיאלים להתנסות הפעוט בשתייה עצמאית בגן. בנוסף לכך, מערכת האוורור NUK Anti Colic Air System בפייה, מסייעת בהפחתת בליעת האוויר.
  • חיתולים – בשעות היום הקטנטנים פעילים יותר וכמות החיתולים הנצרכים בגן היא גדולה יחסית. מומלץ גם בגן לצייד את הקטנצי'ק בחיתולים שסופגים וישאירו אותו יבש ונינוח כמו חיתולי בייביסיטר שמציעים ספיגה מוגברת ונותנים מענה לצרכי הורים מחתלים.
  • מגבונים – ארוחת בוקר, ארוחת צהריים, משחק בחצר – איכשהו זה תמיד נגמר בחבילת מגבונים. חשוב לדאוג שתמיד יהיו לתינוק שלכם מגבונים בתיק ואל תשכחו לחדש את המלאי. המגבונים באים במגע ישיר עם עור התינוק לכן מומלץ להשתמש במגבונים היפואלרגניים עבים במיוחד ושאינם מכילים חומרים משמרים (פראבנים ופנוקסיאתנול) או אלכוהול, כמו מגבוני בייביסיטר.
  • ספריי החתלה – המוצר הזה יהפוך אתכם ליקירי הגננות. הגננות והמטפלות בגן מחתלות בכל יום מספר תינוקות ויש היום דרך לסייע להן לשמור על ההיגיינה של התינוק שלך. שימוש בספריי החתלה של בייביסיטר, מאפשר החתלה ללא מגע ידיים ובכך מסייע בשמירה על היגיינת התינוק בזמן ההחתלה. מעבר לשמירה על ההיגיינה הוא גם מסייע במניעת תפרחת חיתולים בזכות היותו מועשר באלוורה, בשמן אבוקדו ובחמאת שיאה לצד Zinc oxide, שיעילותו הוכחה לטיפול בתפרחת חיתולים.
  • משחת החתלה – תפרחת חיתולים, זו אחת הסיבות לתחושת אי נוחות ובכי לא מוסבר אצל תינוקות. חשוב להקפיד על שימוש במשחת החתלה איכותית מהדור החדש, כמו משחת ההחתלה של מוסטלה, שהיא למעשה שילוב של מניעה, הרגעה וטיפול בתפרחת חיתולים במוצר אחד. הפורמולה עדכנית וייחודית ומכילה פטנט חדש של מוסטלה – Avocado Perseose אשר מסייע בשמירה על עור התינוק ופטנט ייחודי נוסף – מיצוי שמן חמניות, המסייע בטיפול בשכבות העור הפגומות ומחזק את המחסום העורי. המשחה בעלת מרקם קליל, נוחה למריחה ונספגת במהירות. המשחה היפואלרגנית, ללא חומרי ריח וללא חומרים משמרים, נבדקה דרמטולוגית ומתאימה לשימוש מגיל לידה (מלבד פגים).

***
ניאופרם מוצרי צריכה הינה חלק מקבוצת ניאופרם, המתמחה ומובילה במתן פתרונות משולבים וחדשניים בתחום הבריאות ושיפור איכות החיים. הקבוצה בין היתר מפתחת, מייצרת, משווקת ומפיצה תרופות מרשם, תרופות ללא מרשם, מוצרי צריכה וציוד ומכשור רפואי.

 

השארת תגובה