עזרא נאווי מנסה להימלט מישראל?

ארגון 'עד כאן' פנה לפרקליטות בבקשה "למנוע הימלטות הנאשם עזרא נאווי מישראל". בפניה נטען כי נאווי, נגדו תלוי כתב אישום בגין שיתוף פעולה עם הביטחון המסכל הפלסטיני, קיבל לאחרונה דרכון ספרדי

עזרא נאווי. צילום: ויקיפדיה
עזרא נאווי. צילום: ויקיפדיה

בפניית ארגון 'עד כאן' לפרקליטות מחוז ירושלים מבקשים בארגון למנוע את הימלטות הנאשם עזרא נאווי מישראל. בפניה נכתב כי נאווי קיבל לאחרונה דרכון ספרדי, והיות וכבר ניסה להימלט בעבר מן הארץ בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו, לא מן הנמנע שינסה להימלט שנית. למרות זאת החליטה הפרקליטות כי "מכלול הנתונים אינו מצדיק פניה לבית משפט והוצאת צו אסור יציאה מהארץ".

בפניה, עליה חתום עו"ד צור פלק, נכתב כי ביום 31.7.19 פרסם נאווי בחשבון הפייסבוק שלו פוסט בו נכתב "גיליתי כי סבתא רבא שלי היתה אנוסת ספרד ידועה, גילוי זה הקנה לי קבלת דרכון ספרדי". בתגובות לפוסט העלה נאווי את תמונת כריכת הדרכון הספרדי אותו טען שקיבל. משום מה, לאחר מספר שעות מחק נאווי את הפוסט המדובר.

בפניה תואר כי בשנת 2015 החליטה ממשלת ספרד לאפשר לצאצאי מגורשי ספרד 'לזכות' באזרחות ספרדית, וכתוצאה מכך בדרכון ספרדי. עד שנת 2018 קיבלו למעלה מ6,000 יהודים אזרחות ספרדית בשל חוק זה.

בנוסף, ציינו פעילי ארגון 'עד כאן' כי בעברו של נאווי כבר ישנו ניסיון הימלטות. "בתאריך 11.1.16, מספר ימים לאחר שפורסמה כתבת התחקיר בתוכנית 'עובדה' נעצר נאווי בנתב"ג כשהוא מחופש ומנסה להימלט מהחקירה שנפתחה בעניינו".

כעת חוששים בארגון מפני הימלטות נוספת. "נאשם שכבר ניסה בעבר לברוח מישראל, זאת לאחר שהפרקליטות החליטה להגיש נגדו כתב אישום, וביהמ"ש החליט לדחות את בקשתו למחיקת כתב האישום, בתוספת קבלת אזרחות ודרכון זרים בימים האחרונים – מעלים חשש ממשי לבריחתו של עזרא נאווי מישראל, וכתוצאה מכך טרפוד ההליך המשפטי נגדו".

בסוף הבקשה נכתב "אנו סבורים כי צירוף כלל האירועים המתוארים ובהם ניסיון הימלטות קודם בעקבות פרסום התחקיר ב'עובדה', כתב האישום שהוגש נגדו בעבירה שעונשה עומד על חמש שנות מאסר, דחיית כל טענותיו, הוצאת אזרחות ספרדית בגיל לא צעיר (68), מחיקת הפוסט זמן קצר לאחר פרסומו (ייתכן בשל החשש שיטרפדו את ניסיון ההימלטות) – מעלים חשש כבד כי הנאשם נאווי ינסה להימלט מהמשך משפטו ו'למצוא מקלט' במדינה אחרת בה קיבל אזרחות בימים האחרונים".

עו"ד צור פלק, מנהל המחלקה המשפטית בארגון 'עד כאן', מסר ""אין לנו אלא לקוות שנאווי לא ינצל את החלטת הפרקליטות וינסה לברוח שוב מאימת הדין, כפי שעשה בשנת 2016 – כשנתפס בנתב"ג בעודו מנסה לברוח מהחקירה שהתנהלה נגדו. חשש זה מתעצם בעקבות החלטת בית המשפט מהחודש האחרון על דחיית בקשתו לביטול כתב האישום שהוגש נגדו, והוראה על המשך משפטו של נאווי בעבירה שעונשה עד 5 שנות מאסר".

תגובה אחת
  1. חלאת המין האנושי..בוגד מצחין..סרטן במוח..אמן..

השארת תגובה