עפולה: תיעוד ענק מהמופע שהסעיר את המדינה

"אבא של העיר צריך לדאוג לכל התושבים שלו וגם החרדים הם התושבים של העיר שלי", אומר ראש העיר אבי אלקבץ. מוטי שטיינמץ לתושבי העיר, "אני כל כך שמח שזיכתי לבוא ולשמח אתכם, להתראות בפעם הבא"

אלפי אנשים, נשים וטף השתתפו אמש במופע הענק בעפולה שעלה לכותרות בעקבות העתירה הקנטרנית של "שדולת הנשים" שכמעט והצליחה למנוע את קיומו. מוטי שטיינמץ וחיים ישראל הרימו את הקהל במשך שעות ארוכות, גם אחרי פסיקת בג"ץ שהחליטה בעיצומו של האירוע כי הוא אסור.

"ראש העיר מר אבי אלקבץ, תודה ענקית על כל האירוע, ידנו במי לבחור ותמשיך ככה, אוהבים אותך. תושבי עפולה", אמר תושב העיר. תושב אחר אמר כי, "אנחנו מודים לך על המלחמה שנלחמת על הערב המיוחד הזה שייצא מזה קידוש ה' גדול, תצליח בכל מה שתעשה, מודים לך מכל הלב".

מוטי שטיינמץ אמר בתום האירוע, "ראש העירייה היקר אבי אלקבץ ולכל תושבי עפולה, אני כל כך שמח שבסייעתא דשמיה זכיתי זיכיתי לבוא לפה ולשמח אתכם, לרגש אתכם, שמחתי שנהנתם ובעזרת ה' נראה אותכם בפעם הבאה".

בנאומו הנרגש בפתח האירוע אמר ראש העיר אבי אלקבץ, "מה שקורה כאן הערב הוא לא דבר מובן מאליו.מה שקורה כאן הערב הוא ביטוי לערבות הדדית בין איש לרעהו. 360 אירועים מקיימת עיריית עפולה בקיץ הזה, אירוע אחד גדול ומשמעותי רצינו לקיים לקהל החרדי, נשים וגברים, על פי אמונתם. לצערי, היו כאלה שניסו למנוע את האירוע הזה ולהגביר את שנאת החינם. האמינו לי, עד עכשיו אינני מבין מדוע. כמו שלקהל החילוני מגיע לחגוג, כך גם לקהל החרדי".

"אני, כראש עיר, אעשה הכל על מנת להעניק את השירות הטוב ביותר לכולם ולא משנה מאיזה קהילה הם. איש באמונתו יחיה וכל אחד ישמור על כבוד האחר. עפולה היא עיר של כולם, לא חרדית ולא מחרדת ובכל זאת אנחנו דואגיעם לכל שכבות האוכלוסיה. מה שקורה ימים האחרונים בעפולה זה פשוט מפגן של אהבת חינם. כמעט מכל קצוות הקשת, מלבד בודדים, תמכו בבקשתינו לקיים את האירוע הזה כמתוכנן, בהפרדה על פי רצון החרדים. זהו הביטוי המוחשי ביותר לעיר מאוחד ומלוכדת, עיר שבה הערבות ההדדית מהווה נדבך חשוב ביותר".

"אני רוצה להגיד תודה רבה לכבוד השר אריה דרעי, שר הפנים והשר לפיתוח הנגב והגליל, אשר משרדו מממן את האירוע הזה ובימים האחרונים הוא עומד כחומה בצורה על מנת לקיים אותו. אריה, עפולה אוהבת אותך. תודה גדולה גם לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' על התמיכה הבלתי מסוייגת במאבק שלנו. אני מודה לח"כ משה ארבל, ח"כ ינון אזולאי ולכל חברי הכנסת של ש"ס אשר תמכו בימים האחרונים במאבק והיוו עבור משענת עבור הציבור".

"אבל אני רוצה להגיד תודה רבה מיוחדת, מעבר לכולם לנשים החרדיות. מה שקורה כאן היום זה לא הדרת נשים, מה שקורה כאן היום זהו האדרת נשים. הלב שלי נקרע כאשר ראיתי את הנשים החרדיות מגיעות לבית המשפט בעיצומו של צום ט' באב ומבקשות שיקשיבו להן. היום בבית המשפט דמעתי כאשר ראיתי את בת אל מגור, ממארגנות האירוע, עומד מול השופט כאשר כרסה בין שיניה, ואומרת לו בדמעות: 'תן לנו לחגוג כפי שאנחנו רוצות' היום זה לא ניצחון של חרדים ולא ניצחון של חילונים. היום זה ניצחון של ההיגיון וניצחון של הנשים החרדיות", חתם ראש העיר.

השארת תגובה